2019. január 07. | 10:35

Brunei szultánja kezdte a sort, felkérte az AMG-t, hogy nyúljon hozzá a 300SL Mercedeshez

A Mercedes 300SL amúgy se egy túl gyakori darab, 9 éves gyártása alatt mindössze 1400 coupét és 1860 roadstert gyártottak belőle. A sors fintora, hogy amíg általában a roadsterek a drágábbak, a 300SL esetében olyan gyönyörűre sikeredett a coupé a sirályszárnyas ajtajaival, hogy a gyűjtők egyik kedvence lett.

De az már lehet neked is új, hogy 1996 és 2009 között az AMG 11 darab 300SL-t alakított át úgy, hogy modern alkatrészekkel vértezte fel a csodás klasszikus autót. Most ezek közül a 300SL AMG-k közül kerül árverésre az egyik.

Brunei szultánjáról már olvashattál cikket, amikor Alex írt arról, hogy kicsit megmókoltak egy Bálna-kombit, amibe nemes egyszerűséggel egy Pagani-motort passzíroztak. Brunei szultánja és családja oda és vissza van a Mercikért, így talán nem meglepő, hogy a 300SL AMG-k is az ő kérésükre készültek. Kezdetben csak egy coupét és egy roadstert alakíttatott át a szultán, de annyira megtetszett az eredmény neki, hogy további négyet rendelt a családtagjai számára, a többit különc gazdagok rendelték, akiknek megtetszett a furcsa régi-új modell.

Ez az árverésre kerülő darab 2000-ben készült el, ráadásul jobbkormányos (alig két darab készült így), ugyanis a gazdája japán, aki mióta elkészült az AMG-módosításokkal, Japánban tartotta az autót. De mik is ezek az AMG által előidézett módosítások?

Például kidobták az eredeti, sorhatos 3.0 literes motort, a helyére egy 6.0 literes V8-as került, 380 lóerővel és 580 Nm-es nyomatékkal. Ami nekem egy szívfájdalom, hogy az eredeti manuális váltót is lecserélték egy 4 fokozatú automatára. A műszerfal kijelzői maradtak az eredetiek, annyi csavart mégis tettek a dologba, hogy elektronikus úton vezérlik őket.

A hátsó felfüggesztés is egy modern, 5 lengőkaros felfüggesztésre lett lecserélve, de szervót és tárcsaféket is kapott, valamint Recaro sportüléseket, sportkormányt. Plusz egy Sony CD-lejátszót. Mert zenét azt kell hallgatni valamin, na!

Az árverésre egy hét múlva, január 11-én kerül sor a Tokiói Autószalonon, a szakértők úgy gondolják, hogy 345-430 millió forint körüli összegért kel majd el. Persze ki tudja, lehet csoda történik és még ennél is többért vásárolja meg valaki, ha kellően vérszemet kapnak a gyűjtők.

A kérdés, már csak az: te ki tudsz békülni az ilyen módosításokkal, ahol a régit ötvözik az újjal, vagy inkább hagytad volna eredetiben?