2019. október 24. | 13:02

A 462 lóerős Alpina B3 szedán az M340i és az M3 Competition között kapott helyet.

Az Alpina nem kis meglepetést okozott azzal, hogy a B3-at eredetileg kombiként mutatta be a múlt hónapban a Frankfurti Autószalonon. A szedán pedig Tokióban reflektorfénybe került, ezt már most sokan rendes BMW modellnek tekintenek, hiszen tökéletesen betölti az űrt az M340i xDrive és a jövőbeni M3 Competition szedán közt.

Apropó M3, az új Alpina B3 ugyanazt a 3 literes, soros hathengeres, turbós erőforrást használja, amely a Bajorok szedánjában található. A motor néhány hónappal ezelőtt debütált az X3 M-ben és X4 M-ben. Az Alpina pedig 462 lóerőt és 700 Nm nyomatékot hozott ki belőle. Továbbá A tuner cég új modellje gyönyörű, 20 colos felniket kapott.

Ez azt jelenti, hogy bőven a 369 lóerős M340i felett helyezkedik el a palettában anélkül, hogy konkurálna az M3 Competitionnel, mivel az 500 ló felett teljesít. Néhányan valószínűleg az új B3-at látják a szokásos M3 alternatívájaként.

A gyorsulási adatai is lenyűgözők, 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, a 200-hoz pedig 13,4 másodpercre van szüksége. Ha pedig a szükség úgy kivánja, akkor 303 km/óráig meg sem torpan. Ezzel az értékkel pedig a világ leggyorsabb szedánja lett. Az Alpina B7 tudhatja magát a leggyorsabbnak a négyajtós szedánok közt a 330 km/órás végsebességével.

A fejlesztések során teljesen adaptív lengéscsillapítókat, Eibach rugókat és a nagyobb stabilizátor rudakat kapott. Továbbá a hátsó tengelyen egy elektronikus vezérlésű differenciálművet kapott, amitől kimondottan kezes lett a B3 szedán. Ekkora erőt tudni kell megfékezni is, így nagyobb fékekkel is ellátták. Az erőt egy nyolcsebességű ZF automataváltó továbbítja a gyorsabb váltások és reakciók érdekében.

Az Alpina 2020 elejétől fogadja a megrendeléseket az új B3 szedánra, amelyet csak európai piacra szán.