Továbbra is 6-7 éves modellciklusokban gondolkozik az Audi, erősítette meg a német gyártó pénzügyi és jogi vezetője. Arno Antlitz emellett beszámolt az elektromos autók miatti kutatás-fejlesztési költségek növekedéséről is.

„A mostani álláspont szerint nem változtatunk az eddigi logikánkon. Hat-hét évente fogunk új autót piacra dobni, a köztes időben pedig a termékfejlesztésre összpontosítunk. Ehhez azonban finanszírozás is szükséges. Ezen a ponton támaszkodhatunk a Volkswagen-csoport és az Audi különleges erejére” - mondta Antlitz az Autocar riporterének.

A Volkswagen-csoport számára költségcsökkentést jelenthet az azonos platformok alkalmazása a különböző márkák esetén. Az Audi a PPE (Premium Platform Electric) és MEB (Modular Electric Drive Matrix) platformokat is használja az E-tron GT és E-tron elektromos modellekhez egyaránt.

„A PPE platformot a Porschéval közösen használjuk a B-, C- és D-szegmensben, ahol a platform élettartama alatt 7 millió autó gyártását tervezzük. Ezáltal nagyon hatékonyan tudjuk tervezni az elektromos átállás költségeit, frissen tarthatjuk a termékkínálatunkat és ragaszkodhatunk a 6-7 éves termékciklushoz” - tette hozzá az Audi vezető tisztségviselője.

Nem szabad azonban megfeledkezni arról, hogy a hardver mellett a szoftverek frissítésének is figyelmet kell szentelni.

„A platformunk világszínvonalú, ám emellett a szoftverek fejlesztésére is figyelnünk kell. A vállalat szoftver részlegén összegyűjtöttük a rendelkezésre álló anyagi és emberi erőforrásokat. Tudjuk, hogy ez a szegmens is kiemelten fontos, hiszen az üzleti sikereink múlhatnak rajta. A platform alapú gondolkodás és koncepció jelentősen segíti a költséghatékonyságot, miközben minden eddiginél több és jobb frissítéseket tudunk biztosítani ügyfeleink számára” - magyarázta Hildegard Wortmann, az Audi kereskedelmi és marketing igazgatója.

Audi RS e-tron GT 2021 menet közben szemből

Az Audi hamarosan piacra dobja a Q4 e-tron névre kereszttel elektromos modellt, ezzel együtt 2021 végéig összesen hét villanyautó kerülhet bemutatásra. 2025-re ez a szám akár 20 fölé is emelkedhet.

„Lépésről-lépésre haladunk, jönni fognak az elektromos modellek szépen sorban. hiszen kiemeleten fontos, hogy lépést tartsunk a trendekkel. Az elektromos átálláshoz vezető utat az e-tron SUV-val kezdtük meg, ugyanis ebben a szegmensben mutatkozik a legnagyobb kereslet. A Q4-gyel szeretnénk újabb vásárlói rétegeket megszólítani” - mondta Hildegard Wortmann.

Az Audi még a tavalyi év végén jelentette be, hogy a Tesla nyomába eredne a villanyautók piacán. A fejlesztések célja, hogy minél több vásárlót tudjanak elcsábítani a Teslától. Ehhez azonban az Audinak is pénzre van szükség, a VW-csoport pedig megteremtette a fejlődés anyagi feltételeit. Az Audi 2025-ig szóló költségvetésében megközelítőleg 15 milliárd eurót az elektromos technológiába fektethetnek.