Az Audinál többé nem ismerik a piros lámpa fogalmát!

Közzétéve:
2019-02-21, 09:49

Innovatív és pofonegyszerűen működő rendszer fejlesztésén munkálkodik az Audi, hiszen autód lényegében megmondja neked, mennyivel hajts ahhoz, hogy aztán ne kelljen a piros lámpánál ácsorognod

Nem számít, hogy ismered-e az adott útszakaszt és nagyjából tisztában vagy azzal is, melyik lámpa, mikor vált: az Audi által kifejlesztett rendszer segít abban, hogy többnyire zöldhullámban haladhass, akár lefékezések nélkül. Ismeretlen etapon meg aztán pláne segítségedre válhat ez a funkció!

Audi Traffic Lights Information rendszer továbbfejlesztett változata

A rendszer rövidítése GLOSA (Green Light Optimization Speed Advisory), kifejlesztésének hátterében pedig nem állhatott más, minthogy a vezetők többsége nyilvánvalóan utál a piros jelzés előtt állni és bűvölni a kis karikákat, hogy azok mikor óhajtanak zöld színűre váltani. Valamennyi négykarikás márkajelzésű modellben már alkalmazzák a technológiát, mely az adott útszakaszokon sebességhatárokat ajánl fel a sofőrnek lehetőségként, hogy a közlekedési lámpához közelebb érve esetleg csak lassítani kelljen, véletlenül sem megállni.

A Traffic Light Information (TLI) elnevezésű technológia továbbfejlesztése vagy mondhatni kiterjesztése az autó helyzetét és tempóját veti össze a közlekedési lámpák „adataival”. Ezek alapján kiszámít egy ideális sebességet, amit a műszerfalon vagy a középkonzol multimédiás fejegységén megjelenítve ad a sofőr tudomására.

közlekedési lámpa piros fényjelzéssel

Azt mondják, az ember némi időt takaríthat meg azzal, hogyha lassabban vezet és nem kell teljesen megállnia a piros fényjelzéseknél, hanem folyamatos zöldhullámban haladhat – a Popular Science jelentésében legalábbis ez áll.

A funkciót Amerika egyes részein egyelőre a 2017-es vagy annál későbbi évjáratú Audikban próbálgatják, az A3 és a TT típusok kivételével. A TLI jelenleg az Egyesült Államok 13 városában és egyes régiókban érhető el: Dallas, Denver, Gainesville, Houston, Kansas City, Las Vegas, Los Angeles, New York, Orlando, Phoenix, Portland, San Francisco Bay Area és Washington tartoznak ezek közé.

Audi továbbfejlesztett infrastrukturális rendszer

A jövőbeni TLI-frissítések a mostaninál talán egyre funkcionálisabbak lesznek, elképzelhető, hogy az autó képes lesz magától működtetni a start/stop rendszert a közlekedési lámpák jelzéseinek megfelelően. Egyes városokban egyébként már a gyalogos átkelők, valamint az úttestek esetében is jó ideje alkalmaznak olyan lámpákat, melyek fölött visszaszámlálót helyeztek el, így a közlekedők tudnak azzal kalkulálni, hogy érdemes-e még átmenni, vagy jobban tennék, ha megállnának.

Mi a véleményed az Audi újításáról? Kipróbálnál olyan járművet, melyben alkalmazzák ezt a technológiát?

Forrás:

Kapcsolódó írások

Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
Autós képgyűjtemény 2.
2017. február 13.
Gyors válogatás az autós világból, vegyes témákban
VW Up! méretű elektromos autóval villant az Audi
2017. június 02.
Az németek 2021-re tervezik az önvezető, e-Tron rendszerrel ellátott kisautójuk piacra dobását. Vajon ez lesz a valaha készült legkisebb Audi?
V8 helyett V6: itt az új Audi RS4 Avant
2017. szeptember 12.
Egy valamit hiányolhatunk az új Audi RS4 Avantból, a V8-at. Csökkent a köbcenti, megfogyatkoztak a hengerek, viszont még így is 170 Nm-el erősebb elődjénél