Az autógyártás evolúciója – robotok dolgoznak a SEAT gyárában

Közzétéve:
2019-04-15, 17:09

Az elmúlt 50 évben az emberi munkaerőt szépen lassan felváltotta a robottechnológia

Társszerző: Hajdu Balázs

A SEAT Martorellben lévő gyárában visszatekerték az idő kerekét, és készítettek egy lenyűgöző videót az üzem elmúlt 50 évéről. A kisfilm bemutatja, hogyan váltotta fel a high-tech robottechnológia az emberi munkaerőt.

Lenyűgöző felvétel készült a SEAT gyárának 50 éves történetéről
Lenyűgöző felvétel készült a SEAT gyárának 50 éves történetéről

A Barcelona közelében lévő gyár megnyitásakor a tervezők ceruzával, papírra rajzolták a terveket. Manapság a munkatársak már rendelkeznek tablettel, virtuális valóság szemüvegekkel, így sokkal gördülékenyebbek ezek a folyamatok. A gyár mára egy modern, legújabb technológiát használó környezettel rendelkezik. Talán ennek a fejlődésnek is köszönhető, hogy tavaly több mint 500 ezer új autó gördült le a gyártósorról.

A ’60-as években a dolgozók gyakran 40 fok feletti hőmérsékletben dolgoztak – a légkondit pedig még csak hírből sem ismerték.

A SEAT évente több mint félmillió autót gyárt
KépfeliratA SEAT évente több mint félmillió autót gyárt

A kétkezi munka többségét robotok vették át
A kétkezi munka többségét robotok vették át

A dolgozók ma megfelelő hőmérsékletben, ergonomikus körülmények között végezhetik munkájukat. A nehéz súlyokkal pedig nem kell többé bajlódniuk, azokért egy 2 000 robotból álló csapat felel.

A mellékelt videóban láthatod, hogyan készültek régebben a kézzel festett autók. Ezt a munkafolyamatot – emberi felügyelet mellett – 84 robot végzi. A felület simaságát legújabb generációs műszerekkel ellenőrzik. Martorellben automata robotok dolgoznak az üzemben és a gyártósoron. 

A gépek mellett 7 000 emberi munkaerő is dolgozik a gyárban. Az ő csapatmunkájuk eredménye, hogy naponta 2 300 autót tudnak legyártani naponta. A ’60-as években napi 5 jármű jött ki a gyárból – ma ennyit három perc alatt szerelnek össze Martorellben. 

A ’60-as években a munkások 40 fokos hőségben dolgoztak
A ’60-as években a munkások 40 fokos hőségben dolgoztak

A tervezők ma már virtuális technológiát is használhatnak
A tervezők ma már virtuális technológiát is használhatnak

A technológia nem csak a gyártási folyamatokat forradalmasította, hanem átalakította a vásárlási folyamatot is. Az 1960-as években akár két évet is kellett várni egy SEAT 600-ra, ma már 10 perc és 5 kattintás is elég a rendeléshez. 

A SEAT annak apropóján tette közzé a videót, hogy egy új fejezetet nyit a cég történelmében: megkezdik az elektromos autók gyártását. Az autógyár elmondása alapján hat elektromos és konnektoros hibrid modellt fejlesztenek, mivel megnőtt a kereslet az alternatív meghajtású járművek iránt. 

„Hamarosan belevágunk egy új, izgalmas projektbe. Szeretnénk jelentős szerepet vállalni az elektromos autózás, az összekapcsolhatóság és az autómegosztás terén. Mindenhol jelen leszünk, segítünk a városokat tisztábbá és biztonságosabbá tenni. Szakértők bevonásával dolgozunk az akkumulátor-technológián, újfajta üzemanyagok kialakításán. az 5G összekapcsolhatóságon, valamint önvezető funkciókon is” - mondta Luca de Meo, a SEAT elnöke.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Megjártuk a Budapesti Auto Show-t! - GALÉRIA
2017. október 27.
Az ötödik alkalommal megrendezett cégautó konferencia idén magával hozta többek között a Peugeot, BMW, Opel és a Nissan modelljeit is. De vajon mit tartogatott még a seregszemle?
piros Seat Arona TGI
2018. október 02.
A Párizsi Autószalonon debütál a legújabb Seat Arona, az első olyan SUV, amelyet sűrített földgáz (CNG) hajt.
Seat Leon
2018. október 18.
A Volkswagen-csoport tulajdonában álló leányvállalat a 2019-es Genfi Autószalonon szeretné bemutatni a megújuló SEAT Leont
két Cupra Ateca, fentről fotózva
2018. október 31.
Az új CUPRA Ateca egy nagyteljesítményű SUV modell, amellyel a SEAT-ból kivált almárka kíván bemutatkozni a piacon.