A SsangYong igen komoly slamasztikába került: az autógyártó ellen csődeljárás indult, mivel tavaly nem sikerült teljesítenie a hitelkifizetéseket. A Mahindra már nem hajlandó mentőövet adni a márkának, így a céget a dél-koreai Edison Motors által vezetett konzorcium vásárolhatja fel.

Ssangyong Rexton G4

A konzorcium állítólag 260 millió dollárért (aktuális árfolyamon számítva 81 milliárd forintért) vásárolja meg a SsangYongot, már ha a bíróság ezt jóváhagyja. A felek közötti megállapodás a hírek szerint már a jövő hónapban létrejöhet. A KoreaBizWire jelentése szerint három csoport érdeklődött a SsangYong iránt, köztük volt a kaliforniai székhelyű INDI EV és az Electrical Life Business and Technology (EL B&T) által vezetett konzorcium is. Ez utóbbit azonban a jelentések szerint a bíróság kizárta a felülvizsgálati eljárásból a szükséges dokumentációk hiánya miatt.

Az Edison Motors nem éppen a legismertebb név az autóiparban, a vállalat elektromos teherautók és buszok gyártásával foglalkozik. A cég amúgy komoly ambíciókkal rendelkezik, szeretné ugyanis lenyomni a Teslát a hazai piacon, emellett az „elektromos járműipar Apple-je” kíván lenni.

Elektromos busz

A márka egy Smart S nevű autó bemutatását tervezi, amely a Mercedes S-osztálytól kezdve az EQS-en át a Tesla Model S-ig mindenféle modellel felveszi a harcot. Az Edison szerint a Smart S egy hárommotoros hajtásláncot kap, melynek összteljesítménye 652 lóerő, ezáltal a luxusautó kevesebb mint 2,5 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára. A modell állítólag egy 100 kWh-s akkumulátorcsomaggal rendelkezik majd, amely 800 km-es hatótávot biztosít a járműmnek.

Az Edison által tervezett Smart E a Mercedes E-osztály és az EQE riválisa lehet, a Smart A pedig a Chevrolet Bolt, Tesla Model 3 duóval szemben nyújthat alternatívát a vásárlók számára. A tervek között szerepel még egy Smart X nevű crossover piacra dobása is, ezek mellett elektromos jachtok, csomagszállító drónok és repülő autók (!) gyártását is fontolgatja a vállalat.