2021. április 15. | 22:59

A Mercedes-Benz elektromos flottájának zászlóshajójaként lép elő az új EQS.

A Mercedes-Benz a világ első, tisztán elektromos luxuslimuzinjaként van aposztrofálva, hiszen egy kifejezetten elektromos autónak készült platformra készült. Erre a padlólemezre érkezik a későbbiekben az EQE, valamint az EQS és EQE SUV. 

Az autó 5216 mm hosszú, 1926 mm széles, 1512 mm magas, a hátsókerék-kormányzásnak köszönhetően a fordulókör 10,9 méter, a csomagtertó 610 literes. A beltérben az MBUX Hyperscreen konkáv képernyőjén fut a legújabb infotainment, a mesterséges intelligencia figyeli az utasok szokásait, természetesen masszázzsal, különböző illatokkal, hangélményekkel kényeztet.

A WLTP szerint az EQS 770 kilométeres hatótávra is képes lehet. A hátsókerekes autóknál az elektromotor hátul kap helyet, a 4MATIC kiviteleknél előre is jár egy. Piaci bevezetésekor elérhető lesz egy 333 és egy 524 lóerős változat, a 762 lóerős kivitel egyelőre fejlesztés alatt áll. Az EQS lítium-ion akkucsomagjai közül a legnagyobb 107,8 kWh-s kapacitású, ez kb. 26%-kal nagyobb, mint az EQC akkumlátoráé. Az EQS akkumulátorai a németországi hedelfingeni gyárban készülnek, 2022-től karbonsemleges eljárással. 

A piaci bevezetéskor a nagyobb, 107,8 kWh-s akkucsomag lesz elérhető, a 400V-os architektúra akár 200 kW-os töltsére is lehetőséget biztosít, amivel 31 perc alatt érhető el a 80%-os töltöttség. A széria 11 kW-os töltéssel 10, míg a feláras 22 kW-os AC töltéssel 5 óra alatt lehet felölteni az akkumulátort. 

Eleinte két modell közül lehet választani: az EQS 450+ 333 lóerőt és 568 Nm-t teljesít, 6,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a végsebessége 210 km/h. Az EQS 580 4MATIC 524 lóerőt és 855 Nm-t teljesít majd és 4,3 másodperc alatt teljesíti a 0-100-as sprintet. A négylengőkaros első és a többlengőkaros hátsó futómű az S-osztályhoz hasonló, a légrugózás és a folyamatosan változó lengéscsillapítás szériafelszereltségnek számít. Az elektromos luxuslimuzin áráról nem derültek ki információk.