2020. augusztus 26. | 17:02

Egy teszten 111 kilométerrel sikerült felülmúlni az új villanyautó papíron megadott hatótávját.

Amíg itthon a Volkswagen új elektromos autójának csak az ún. első kiadására (1st Edition) lehet feliratkozni (előrendelni), addig Németországban már többféle teljesítményszinttel, felszereltséggel és akkumérettel is meg lehet rendelni. Az egyik ilyen modell a 204 lóerős Pro Performance, amelyet most egy hatótávolságot mérő tesztre is befogtak, hogy kiderüljön, tudja-e a valóságban a WLTP-szabvány szerinti 420 kilométeres távot.

Hogy képes-e annyit elmenni egy töltéssel? Mi az, hogy! Túl is teljesítette 111 kilométerrel! A tesztelőknek sikerült 531 kilométert kifacsarniuk az akksiból. A teszt a gyártól indult (Zwickau, Németország) és egészen a svájci Schaffhausenig tartott. A 9 órás út 44%-ban autópályát és 56%-ban országutat tartalmazott. Hol a trükk, miként ért el az autó 26%-kal nagyobb hatótávot?

Felmerülhet, hogy biztosan lassan mentek, és az egész úton feltartották a forgalmat. Nos, nem így történt, a fedélzeti számítógép 56 km/órás átlagsebességet regisztrált, ami egyáltalán nem nevezhető lassúnak. Ne feledd, nem végig autópályán közlekedtek, és bizonyára pisi-, kávé- és cigiszünetet is beiktattak a tesztelők.

A következő, amire gondolhatsz, hogy nem használták a klímát, de még a rádiót sem kapcsolták be, hogy minél spórolósabbra vegyék a figurát. Ez sem így történt, úgy használták a különböző fogyasztókat, ahogyan azt bármelyikünk tenné, persze hozzá kell tenni, hogy a nyári időben nem kellett fűteni az utasteret, vagy bekapcsolni az ülés- és kormányfűtést sem.

Akkor hogyan sikerülhetett a parádés 10,9 kilowattórás átlagfogyasztást elérni az VW ID.3-mal, amikor a gyári vonatkozó adat is legalább 14,5-15,4 kWh? Ráadásul megszokhattuk már, hogy a fogyasztásra vonatkozó katalógusadatoknál rendre rosszabb eredményeket produkálnak az autók a valóságban. A tesztelők állításuk szerint semmi különöset nem tettek, arról van szó, hogy az autónak annyira hatékony a meghajtási rendszere és annyira jó a légellenállási együtthatója, hogy könnyedén felül lehet múlni a gyári adatokat.