A bajor autógyártó vezető tervezői formabontó, az átlagtól különböző termékeket akarnak piacra dobni.
A BMW új modelljeinek tervezési megoldásait illetően megosztottá vált a közvélemény. Az autók elején látható hatalmas vesékért nem mindenki rajong. A tervezők szerint ezek segítenek megkülönböztetni a BMW-ket a többi márkától, különben sem tudnak mindenféle ízlésnek megfelelni. Minden jel arra utal, hogy a bajor autógyártó a jövőben sem változtat a dizájn főbb elemein.
„Ha valami olyat szeretnénk gyártani, ami kitűnik a tömegből, akkor annak jól elkülöníthető elemeket kell tartalmazni. Ha szeretnél új vásárlókat megszólítani, kiemelkedő terméket kell alkotni. Nem akarunk mindenkinek megfelelni, pusztán szeretnénk kedvezni az ügyfeleinknek” - fogalmazott Domagoj Dukec, a BMW vezető tervezője.
Abban bizonyára igazuk van, hogy mindenkinek szinte lehetetlen megfelelni. Adrian van Hooydonk, a BMW Csoport tervezésért felelős alelnöke szerint helyenként brutális kritikákat kapnak, ám ettől nem fog változni a dizájn. A vezető tisztségviselő szerint a konfliktus az autógyártás normális velejárója, mely abból fakad, hogy a BMW-nek rendkívül sikeres termékei kerültek piacra az elmúlt években.
„Amikor egy gyártó egy-egy terméke komoly sikert arat, ott mindig felüti a fejét a feszültség. Ha nincs sikered a piacon, akkor változtatnod kell, ez pedig minden vállalat életében stresszes időszakot jelent. Mi jelenleg nem látunk okot a tervezési megoldásaink megváltoztatására” - tette hozzá Adrian van Hooydonk.
A tervezők elmondása alapján az úgynevezett elegáns alkotó és kifejező előadó kategóriába tartozó vásárlókat kívánják megcélozni. Az első csoportban lévők a 3-as, 5-ös és 7-es szériákat kedvelik inkább, amíg az utóbbi kategória tagjai az M4 vagy az X6 modelleket részesítik előnyben. A bajor autógyártó számára továbbra is az a legfontosabb, hogy a hűséges ügyfelek továbbra is elégedettek legyenek.
A 2020-as statisztikák alapján egyébként az új 3-as volt a legnépszerűbb BMW modell Magyarországon. A 2019-es évhez képest a bajor vállalat tulajdonában lévő márkák összességében visszaesést mutattak, egyedül a konnektorról tölthető autók terén tapasztaltak növekedést.