Miért vannak ilyen böszme nagy vesék a BMW zászlóshajóin?

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-07-02, 09:37

A ráncfelvarrott 7-es BMW-vel bevezetett hatalmas vesék rendesen megosztják a közvéleményt. A márka vezető formatervezője Adrian von Hooydonk most elárulta a miérteket.

A BMW két zászlóshajója, a faceliftes hetes és az új X7 rendesen felszívta az orrát. Az autókat szemből vizsgálva az ember szeme rögtön megakad a hatalmas méretűre nőtt veséken. Minden bizonnyal erre az agresszív „road presence” megteremtése és a felsőbbrendűség minden kétséget kizáró deklarálása miatt volt szükség. A valóságban megbújik a háttérben azért egy ésszerű ok is. A BMW vezető tervezője rengeteg kritikát kapott a méretes hűtőmaszk miatt, miután egyesek attól tartanak, hogy a jövőben semmi más nem marad a német márka autóinak orrából, csak a gigászi méretű vesék.

BMW 7 G11/G12 vesék
Közelebbről nézve valóban bazinagy vesék figyelnek a 7-es BMW orrán

„Nem hiszem, hogy az egész márkát érintő dizájn-kérdésről van szó, ez inkább csak a 7-esre vonatkozik. Az összes többi autónk formavilágát a világízlés közelébe igyekeztünk belőni, hogy minden piacon megfeleljenek az igényeknek, de a 7-es teljesen más. A kínai és az egyesült államokbeli piacokon – ahol a legtöbb fogy belőle – a modell 2015-ös bevezetésekor sok kritikát kaptunk amiatt, hogy az autó nem különbözik eléggé a többi BMW-től. Hát tessék, most megcsináltuk” – nyilatkozta Adrian van Hooydonk.

A BMW luxuslimuzinja tehát azért kapott ilyen hatalmas veséket, hogy ha a visszapillantó tükörben feltűnik az autó, rögtön világos legyen, a csúcsmodellel van dolga az autópálya belső sávjában poroszkálónak. Legalábbis a megkülönböztethetőség kiemelt helyen szerepel a távol-keleti, és a tengerentúli piacok vásárlóinak. Ritka, amikor nagy eltérésekkel készítenek autókat a különböző piacokra, így már érthető, hogy európai szemmel miért tűnnek kissé meghökkentőnek a ráncfelvarrott 7-es BMW veséi.

BMW 7 és BMW X7 vesék
Arról lehet vitatkozni,hogy a tekintélyes méretű vesék szépek vagy sem, de mindenképpen robosztus megjelenést kölcsönöznek az autóknak

Na de akkor mi van az új X7-tel? Azon a modellen is közel akkora lyukak tátonganak, mint a sima 7-esen. Ezt a kérdést is feltették van Hooydonknak, aki annyit reagált erre, hogy miután az X7 minden eddigi BMW-nél nagyobb, ők csak igyekeztek az autó arányaihoz igazítani a vesék méretét is. Kisebb maszkkal állítólag aránytalanná vált volna az autó megjelenése. Hozzátette azt is, hogy az X7 hűtőmaszkjai még mindig kisebbek, mint a rivális Range Rover, Audi Q7 vagy Mercedes-Benz GLS modelleken található nyílások.

A csavar a történetben, hogy a vásárlói ízlések rohamtempóban változnak minden piacon. A legfrissebb visszajelzések alapján kiderült, hogy még az extravagáns ízlésről híres kínai piacon sem arattak osztatlan sikert a túlméretes vesék. El kell fogadni, hogy jelenleg az autóipar legnagyobb és egyben legígéretesebb piaca Kína. Ennek megfelelően a gyártók elsősorban az ottani elvárásoknak akarnak megfelelni és nem annak, hogy Európában mit szeretnének az emberek. Ami a hűtőmaszkot illeti, várhatóan ismét csökkenhet azok mérete.

BMW vesék a jövőben
Adrian van Hooydonk nyilatkozata alapján mindenki megnyugodhat, így biztosan nem fognak kinézni a jövőben a BMW vesék

A témáról autós hírműsorunkban is szó esik, valamint további érdekességekről is tájékozódhatsz az autóipar világából!

Forrás:

További autós hírek

Kigyulladt egy kisteherautó utastere és raktere a 20. kerületi Helsinki úton, a Torontál utcánál hétfőn 14 óra magasságában. A fővárosi…

Jól látni, hogy a sárga jelzésnél ér a sínre kb. a Citroen, majd a következő pillanatban oldalról hatalmas sebességgel telibevágja…

Nem elég a pénzbírság, börtönbüntetést szeretne a német kormány a baleseteket fotózóknak, videózóknak – írja a totalcar.hu A német autópályákon…

A képen 👆 a 2019. nov. 10. és 2019. nov. 16. közötti időszakban elért, Facebook oldalunk eredményei láthatóak. ☝️ 2017…

Olvasónk küldte a felvételt. Nem jó érzés azt látni, hogy a kb. 3 perces manőver után – amiből 2 perc…

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja