Miért vannak ilyen böszme nagy vesék a BMW zászlóshajóin?

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-07-02, 09:37

A ráncfelvarrott 7-es BMW-vel bevezetett hatalmas vesék rendesen megosztják a közvéleményt. A márka vezető formatervezője Adrian von Hooydonk most elárulta a miérteket.

A BMW két zászlóshajója, a faceliftes hetes és az új X7 rendesen felszívta az orrát. Az autókat szemből vizsgálva az ember szeme rögtön megakad a hatalmas méretűre nőtt veséken. Minden bizonnyal erre az agresszív „road presence” megteremtése és a felsőbbrendűség minden kétséget kizáró deklarálása miatt volt szükség. A valóságban megbújik a háttérben azért egy ésszerű ok is. A BMW vezető tervezője rengeteg kritikát kapott a méretes hűtőmaszk miatt, miután egyesek attól tartanak, hogy a jövőben semmi más nem marad a német márka autóinak orrából, csak a gigászi méretű vesék.

BMW 7 G11/G12 vesék
Közelebbről nézve valóban bazinagy vesék figyelnek a 7-es BMW orrán

„Nem hiszem, hogy az egész márkát érintő dizájn-kérdésről van szó, ez inkább csak a 7-esre vonatkozik. Az összes többi autónk formavilágát a világízlés közelébe igyekeztünk belőni, hogy minden piacon megfeleljenek az igényeknek, de a 7-es teljesen más. A kínai és az egyesült államokbeli piacokon – ahol a legtöbb fogy belőle – a modell 2015-ös bevezetésekor sok kritikát kaptunk amiatt, hogy az autó nem különbözik eléggé a többi BMW-től. Hát tessék, most megcsináltuk” – nyilatkozta Adrian van Hooydonk.

A BMW luxuslimuzinja tehát azért kapott ilyen hatalmas veséket, hogy ha a visszapillantó tükörben feltűnik az autó, rögtön világos legyen, a csúcsmodellel van dolga az autópálya belső sávjában poroszkálónak. Legalábbis a megkülönböztethetőség kiemelt helyen szerepel a távol-keleti, és a tengerentúli piacok vásárlóinak. Ritka, amikor nagy eltérésekkel készítenek autókat a különböző piacokra, így már érthető, hogy európai szemmel miért tűnnek kissé meghökkentőnek a ráncfelvarrott 7-es BMW veséi.

BMW 7 és BMW X7 vesék
Arról lehet vitatkozni,hogy a tekintélyes méretű vesék szépek vagy sem, de mindenképpen robosztus megjelenést kölcsönöznek az autóknak

Na de akkor mi van az új X7-tel? Azon a modellen is közel akkora lyukak tátonganak, mint a sima 7-esen. Ezt a kérdést is feltették van Hooydonknak, aki annyit reagált erre, hogy miután az X7 minden eddigi BMW-nél nagyobb, ők csak igyekeztek az autó arányaihoz igazítani a vesék méretét is. Kisebb maszkkal állítólag aránytalanná vált volna az autó megjelenése. Hozzátette azt is, hogy az X7 hűtőmaszkjai még mindig kisebbek, mint a rivális Range Rover, Audi Q7 vagy Mercedes-Benz GLS modelleken található nyílások.

A csavar a történetben, hogy a vásárlói ízlések rohamtempóban változnak minden piacon. A legfrissebb visszajelzések alapján kiderült, hogy még az extravagáns ízlésről híres kínai piacon sem arattak osztatlan sikert a túlméretes vesék. El kell fogadni, hogy jelenleg az autóipar legnagyobb és egyben legígéretesebb piaca Kína. Ennek megfelelően a gyártók elsősorban az ottani elvárásoknak akarnak megfelelni és nem annak, hogy Európában mit szeretnének az emberek. Ami a hűtőmaszkot illeti, várhatóan ismét csökkenhet azok mérete.

BMW vesék a jövőben
Adrian van Hooydonk nyilatkozata alapján mindenki megnyugodhat, így biztosan nem fognak kinézni a jövőben a BMW vesék

A témáról autós hírműsorunkban is szó esik, valamint további érdekességekről is tájékozódhatsz az autóipar világából!

Forrás:

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja
E92 Eurofighter
2019. április 22.
Nem túlzok, ha azt állítom, az E92 Eurofighter az egyik legkompetitívebb és legjobban megépített driftautó szerte e világon