2019. április 18. | 18:50

A brutális méretű terepjáró már nem próbálja leváltani a G Wagent, önálló utat tapos ki magának

Nagy sikerrel debütált a 2019-es Shanghai Autószalonon a Mercedes GLS, azaz a Mercedes legnagyobb elérhető SUV-je. A brutális méretű szörny akár 7 embert is kényelmesen bekebelez, teletömött bendőjét pedig négy meghajtott keréken cipeli tovább. A motor opciók között elérhető lesz egy pár hathengeres dízel és egy V8-as benzinmotor is.

Az első dolog, ami mellett nem lehet egyszerűen elmenni szó nélkül az a brutális méret, amivel a germánok megszórták az új GLS-t. AZ 5207 mm-es hosszával közel 20 centiméterrel múlja felül az Audi Q7-t. Ez az az autó amire nyugodt szívvel mondhatja bárki, hogy bazi nagy, sőt óriási!

Az orr részre - mint ahogy a BMW-nél is - hatalmas grillrács került, amely a Mercedes elmondása szerint erőt és hatalmat sugároz, ezt hivatott kiegészíteni a motorháztetőre rajzolt „huplik vagy kitüremkedések” is, amiről meg kell mondjam őszintén tényleg működik. Valahogy agresszívabb az egész orr megjelenése velük. Természetesen a Mercedes többsugaras mátrix LED fényszórói már az alapkivitelű GLS-hez is hozzátartoznak majd. Ezek jelenleg a legerősebb és leghatékonyabb fényszórói a gyártónak, 650 méteres hatótávjukkal és a 112 különálló LED izzóval tökéletesen látási viszonyokat teremtenek a legsötétebb éjszakában, belsejükben pedig háromszög alakzatban helyezték el a nappali menetfényt ahogy az az S-osztály esetében is történt.

Az oldala felé haladva több olyan húzás és hirtelen kitüremkedés található, amely miatt olyan, mintha a GLS-nek válltömései lennének. Ha tovább haladsz a feneke felé láthatod, hogy hátra is LED-es, osztott testű fényszóróegységek kerültek, melyek 3 dimenziós megjelenést kaptak és a hátsó részt félbe vágó króm csíkba csatlakozik felső élük. Így egyáltalán nem törik meg a kellemes vonalvezetést. Akárhonnan nézed az új GLS-t, kívülről semmi más nem jut eszedbe, csak hogy brutálisan nagy és masszív, hihetetlenül nem ugyanaz az autó, mint volt. A légellenállási együttható ennek ellenére javult, 0,35-ről 0,32-re.

A beltér első ránézésre akár egy S-osztályé is lehetne. A látványt itt is a két szintén hatalmas kijelző uralja, amely a kormány mögül indul és egészen a műszerfal közepéig húzódik, mellesleg ezzel nagyon újat nem hoztak, hiszen a legkisebb testvérben az A-osztályban is így kivitelezték. Természetesen mindent bőr borít amíg csak a szem ellát, beleértve a műszerfalat, az ajtókárpitokat és az üléseket is. Ha véletlenül mégsem bőr fed valamilyen részt, akkor minőségi fa vagy fém felület került a helyére.

A GLS szépségének lényege talán abba leledzik, hogy meg lesz benne minden luxus, amit az S-osztály birtokol, csak mindezt sokkal nagyobb helykínálattal kötötték össze. Mindez azt jelenti, hogy bőven lesz benne elegendő hely 7 felnőtt számára is. A lábtér 87 mm-rel növekedett az elődhöz képest. A harmadik sor ülés a gyártó szerint akár 190 centiméter magas személyeknek is megfelelő lehet. 

Ahogy az a többi két sor ülés esetében is, a leghátsó ülések is fűthetőek és hűthetőek lesznek egyaránt, valamint saját USB csatlakozás is dukál majd hozzájuk. Amennyiben inkább sok csomagot szeretnél majd szállítani és nem sok embert, akkor a hátsó két sor ülés elektromosan vezérelve elsüllyeszthető lesz így 2400 liternyi csomagtér áll rendelkezésre. ez kb. 15%-kal nagyobb, mint a BMW X7 csomagtere. Plusz extra, hogy az autó önállóan lesz képes 50 mm szintsüllyedésre, hogy könnyebb legyen beemelni a nagyobb csomagokat.

Az új GLS három motoropcióval lesz elérhető. Ez magában foglal egy 580 benzinmotort, és 350d dízelt és egy 400d dízelt. A V8-as benzines erőforrás 489 lóerő és 700 Nm nyomaték birtokában lesz, amelyet még meg lehet majd toldani 22 plusz lóerővel egy 48V-os elektromos rendszer segítségével. Ez a rendszer azt is jelenti, hogy a GLS képes lesz fékezéskor felhasználható energiát visszatermelni. Ettől függetlenül 28 mpg-s kibocsájátsánál jobbra ne is számíts.

Amennyiben véletlenül olajmágnás lennél, a dízeles opciónak is van létjogosultsága. Ha a 350d-t választod 286 lóerő büszke tulajdonosa lehetsz, ha a 450d-t akkor pedig 367 lovat lesz. Függetlenül attól, hogy a dízeles vagy a benzines motort választod a Mercedes egy 9 fokozatú automata sebességváltót csatol a motorodhoz, amely mind a négy kerékre közvetíti az erőt. A meghajtás igény esetén átkapcsolható első vagy hátsó kerékre is, attól függően, hogy milyen fajta tapadásra van éppen szükséged. Ha esetleg off-roadra is szeretnéd használni, vagy esetleg nagyobb terhet vontatnál vele, feláras extraként kérhetsz felezőt is a váltódba.

Az új 2019 Mercedes GLS várhatóan év közepétől kerül a kereskedésekbe, az induló ára pedig 26 millió forint körülre várható. Természetesen nem kell sok mindent kérni bele, hogy ez az összeg megközelítse majd akár a 40 millió forintot is.