A Formula-E atyja életre hívta az Extreme-E-t, vagyis az elektromos off-road szériát

Közzétéve:
2019-02-02, 13:58

Alejandro Agag ismét valami olyat alkotott, ami elektromos, különleges és egyedi

Az Extreme E off-road széria részleteiről hivatalosan február 1-jén számoltak be Londonban. Az új szériában, amely 2021-ben debütálhat elektromos hajtású SUV-ok versenyeznek egymással extrém időjárási körülmények között a világ helyein, amelyek ökoszisztémái már most kénytelenek megküzdeni a globális felmelegedéssel járó kihívásokkal. Az első szezonban a versenyhelyszínek között szerepel majd trópusi esőerdő, sivatag, a sarkvidék, az Indiai-óceán partvidéke és a Himalája is. 

A verseny célja, hogy felhívja a figyelmet a klímaváltozás elleni cselekvésre, mert a bolygó egyre inkább abba az irányba halad, ahonnan majd nem lehet visszafordítani... Az pedig globális katasztrofához vezethet. Alejandro Agag fejéből pattant ki a Formula-E ötlete is, most viszont más terepre tévedt, de szó szerint, és a pályaversenyzésnél alkalmazott elektromos járműtechnológiát alkalmazná az Extreme-E-ben is.

A londoni sajtótájékoztatón derült ki sok érdekesség mellett az is, hogy a Continental lesz az elektromos off-road széria abroncs szponzora. Ennek megfelelően a világ legeldugottabb helyein száguldozó elektromos SUV-ok a gyártó csúcsminőségű gumiabroncsain teszik ezt.  

A globális megmérettetés az Extreme E szervező csapatának - akik a Formula-E létrejöttén is dolgoztak - köszönhetően valósulhat meg 2021-re, az előzetes várakozások alapján legalább 12 csapat vesz majd részt az első helyszíntől kezdve. 

A Continental már a kezdetektől fogva alapítóként segíti a széria létrejöttét, két év múlva pedig egyik elsőszámú partnere lesz a sorozatnak. A kezdeményezéshez rajtuk kívül már a CBMM, a nióbium termékek legnagyobb beszállítója is csatlakozott. 

Az első működő prototípust már 2019 áprilisától tesztelik majd extrém körülmények között. Remélem, valahol lencsevégre kapja valaki! 

„Mindig szenvedéllyel viseltettem az egyre gyorsabban fejlődő elektromos járműtechnológia és tiszta mobilitási megoldások iránt, amelyekkel jelentős erőfeszítéseket tehetünk a klímaváltozás megállítása érdekében” – emelte ki Alejandro Agag, a Formula E alapítója és elnöke.

Agag még elmondta: hisz abban, hogy az Extreme E versenysorozat hamarabb fenntarthatóvá teheti bolygónkat, ráadásul ennek megvalósításából olyan nevek veszik ki a részüket, mint Gil de Ferran, a Formula E nagykövete, David Mayer de Rothschild ökológus és felfedező, valamint Fisher Stevens filmrendező. 

„Ez az új formátumú versenysport lehetőséget biztosít számunka, hogy demonstráljuk, milyen kiemelkedő teljesítményre képesek gumiabroncsaink még extrém körülmények között is. A versenyzők személyesen is megtapasztalhatják, mit jelent, amikor a teljesítmény és a biztonság találkozik egymással, útfelszíntől függetlenül. A fenntarthatóság megteremtése a vállalat legfontosabb feladatai között szerepel és tökéletesen illeszkedik az Extreme E versenysorozat célkitűzései közé. A technológiai vállalat valamennyi versenyautót felszereli majd a változó terepviszonyokra is alkalmas gumiabroncsokkal” – jelentette ki Nikolai Setzer, a Continental AG igazgatóságának tagja.  

A versenysorozattal kapcsolatos legújabb információk az alábbi csatornákon érhetők el: 

CNN

Kapcsolódó írások

1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki
1950 Studebaker Champion Starlight Coupé, meggyvörös kupé, elölnézet, oldalnézet, balról, távolról
2019. december 01.
Az elmúlt évtizedek során számtalan olyan gyártó tette le a kanalat, melyek modelljei sokban hozzájárultak az autózás mai formájának kialakulásához. Ma 6 ilyen amerikai bestiával ismerkedhetsz meg

További hírek