2018. december 12. | 16:35

Már csak párat kell aludni és elrajtol az elektromos formulaautós sorozat ötödik szezonja.

Az első állomás Szaúd-Arábia fővárosának, Rijádnak a külvárosában lesz. Az autók már nem is térnek vissza a csapatok főhadiszállására, egészen az első európai, vagyis a Római Nagydíjig, amit április elején rendeznek. A Formula E 2018/29-es naptára pedig 13 versenyt foglal magában 12 városban és 5 kontinensen. 

Az új érában rengeteg újdonság lesz a továbbfejlesztett autókon túl is. Ezeket a sorozat látványos, rövid videókban mutatja meg, de megpróbálom összefoglalni neked mit is látsz.

A videóban látható "támadó-mód" a 2018/2019-es szezonban kerül bevezetésre, mégpedig azért, hogy izgalmasabb futamokkal tudjanak szolgálni a nézőknek.

Kicsit futurisztikus nekem ez még, de meg lehet barátkozni a dologgal. Szóval, ahhoz, hogy valaki használni tudja az extra teljesítményt, le kell térnie az ideális ívről, majd aktiválnia kell a "támadó-módot". Azért alakították így ki, hogy a hátul levő először veszítsen egy kis időt, mielőtt kihasználná a 225kW extra teljesítményt szolgáltató mód előnyeit. Az ötletet egy videójátékból, a Mario Kartból emelték át a valóságba és kötelező lesz használni.

Az egész sorozat rendkívül modern technológiára épül, így ennek részekként élő telemetriai adatokra támaszkodva kivitelezhető. A nézők pedig a tv képernyője előtt grafikai elemek segítségével tudja nyomon követni a történéseket.

A "támadó-mód" csak a pálya adott szakaszán lesz elérhető, azonban a Formula E az aktiválási pontot nem sokkal a verseny kezdete előtt hozza nyilvánosságra, nehogy a csapatok szimulációval kitapasztalhassák a megfelelő ívet, sebességet stb. Az elképzelés hasonlít a Formula 1-ben használt DRS zónához.

A Fanboost funkció is marad, ez úgy néz ki, hogy azok a pilóták használhatják az alkalmankénti plusz teljesítményt, akikre a közösségi médiában a nézők a legtöbb szavazatot adják le.

A második generációs autókon is megtalálható lesz a Halo, amin LED- világítás jelzi majd kék fénnyel, ha valaki éppen a "támadó-módot" használja, illetve lilában pompázik, amikor a fanboost előnyeit élvezi.

Azonban nem csak ennyi újítás van az új versenygépeken. Nagyobb akkupakkot is kaptak az autók, amelyek 45 perc alatt töltenek fel, viszont egy verseny alatt, ami 45 perc (+1 kör) le is merülnek. Szóval tudni kell gazdálkodni az energiával is, nem elég gyorsnak lenni. Rengeteg változáson ment át a kissé béna, F3-ra hajazó első generáció. Ezeket az alábbi videó tökéletesen össze is foglalja. Amellett, hogy látványos, még informatív is.