Ahogyan az korábban kiderült, a Volkswagen-konszern palettájáról még 2020-ban eltűnik a Seat Alhambra mellett a Volkswagen Sharan is, ám az egyel kisebb Touran egyterűnek sincs már sok hátra. Az SUV modellek terjedésével egyre kisebb a kereslet a klasszikus egyterű és mikrobusz jellegű autókra, pedig nagyon praktikus családi járgányok ezek, ráadásul gazdaságosan üzemeltethetőek is.

Jól mutatja az egyterűek visszaszorulását az az adat, hogy a Touran legjobb évében, 2004-ben összesen 191 414 példányt adtak el belőle Európa-szerte, ez a szám 2019-ben már csak 75 427 darab volt. A közelgő átalakulás kapcsán a Volkswagen fejlesztési vezetője, Frank Welsch is megszólalt.

„Sokak szerint a Touran unalmas autó, pedig nagyon gazdaságos családi jármű, és jó ár-érték aránnyal rendelkezik. Jelenleg más koncepcióink vannak a családi autók terén, a Tiguan Allspace is egy jó példa erre. A jelenleg fejlesztés alatt álló ID Buzz elektromos mikrobusz pedig közel állhat majd ahhoz, hogy a Touran utódja legyen. Sok a hely benne és vagány külsővel rendelkezik, az egyterűek tehát nem halnak ki teljesen. Igaz, kisebb rájuk a kereslet, ezért sokkal jobban kell kinézniük a jövőben, ezért választottunk ilyen formatervet az ID Buzznak is.”

Az elektromos mikrobusz szériakivitele 2022 tájékán mutatkozik be, az MEB elektromos platformra épülő családi autótól akár 600 kilométer körüli hatótávra is számítani lehet. Az elektromos járművet hátsó- és összkerékhajtású kivitelben kínálják majd, 270 és 370 lóerős kivitelekben.