A mikrochipgyártó Infineon arra számít, hogy a félvezetőhiány legkorábban 2023-ban oldódhat meg, a kialakult helyzet pedig már idén nyáron enyhülni fog – árulta el a német cég egyik vezetője.

„Azt valószínűsítjük, hogy 2023-ban már képesek leszünk megfelelően kielégíteni a keresletet. A probléma végérvényesen csak 2023-ban oldódhat meg” – nyilatkozta Peter Schiefer, az Infineon autóipari részlegének vezetője az Automobilwoche munkatársának.

A neubibergi székhelyű Infineon azt tervezi, hogy jelentősen bővíti termelési kapacitását, beleértve azt az ausztriai Villachban található, 1,6 milliárd euróból felépített chipgyárat is, amelyet a tavalyi évben avattak fel.

mikrochip nyomtatott áramkörön

A globális chiphiány tavaly kezdte el éreztetni a hatását az egész autóiparban, több üzemben teljesen le kellett állítani a járműgyártást, és nem volt olyan cég, amelyet ne érintett volna negatívan a félvezetők hiánya. Az olyan autógyártók, mint a Volkswagen és a Stellantis abban reménykednek, hogy az ellátási lánc zavarai fokozatosan enyhülni fognak idén, de mindkét vállalat úgy számol, hogy a chipkínálat rendkívül szűkös marad az év első felében.

A Toyota a hiányra hivatkozva máris csökkentette februárra vonatkozó gyártási célszámait. A japán cég úgy kalkulál, hogy a chiphiány miatt februárban 150 ezer darabbal kevesebb, összesen mintegy 700 ezer autót fog tudni elkészíteni világszerte.