A Toyota Gazoo Racing (TGR) is kitelepült a 2022-es Tokiói Autószalonra, így várható volt, hogy az újév elején a márka versenydivíziója előrukkol valami nagy dobással. Nem is kellett csalódnunk, a 2022. január 14-16. közötti esemény első napján a japán vállalat két új sportmodellről is lerántotta a leplet a Makuhari Messe (Chiba City) rendezvényközpontban.

A TGR nem vesztegette az időt, egy digitális bemutató keretében leplezte le a GR GT3 Conceptet.

Toyota GR GT3 Concept
Fotó: Toyota

Toyota GR GT3 Concept
Fotó: Toyota

Toyota GR GT3 Concept
Fotó: Toyota

A kifejezetten versenypályára született tanulmányautó mellett a megújult GR Yaris is bemutatkozott. A modell fejlesztése során a hivatásos versenypilótáktól visszaérkező jelzések alapján finomhangolták a sportautót a mérnökök. Az összkerékhajtású modell kétféle kivitelben (Circuit package, Rally package) lesz elérhető, meghajtásáról a soros háromhengeres turbómotor felel, amely 6500-as fordulaton 272 lóerő leadására képes. A motor csúcs forgatónyomatéka 390 Nm. A teljesítményt a hatfokozatú manuális váltó juttatja el a kerekekhez. A jelenlegi hírek szerint csak japánban lesz elérhető ez a modell.

Toyota GR Yaris
Fotó: Toyota

Toyota GR Yaris
Fotó: Toyota

A nap későbbi pontján a bZ4X sportos változatáról is közölt egy friss fotót a japán autógyártó. Az akkumulátoros villanyautóra épülő bZ4X GR Sport Concept „a környezeti teljesítmény és a vezetési élmény magasabb szintjét nyújtja”. A nagy átmérőjű gumiabroncsok, a sportülések és a fekete külső karosszériaelemek mind-mind a koncepciójármű kiemelkedő elemei közé tartoznak.

bZ4X GR Sport Concept
Fotó: Toyota

És ez még nem minden! Az Apr Racing által épített Toyota GR86 GT300-at is kiállították a 2022-es Tokiói Autószalon területén. Az új jármű a GTA GT300 alapjain nyugszik, mégpedig az utcai GR86 (ZN8) alapjait felhasználva, ami könnyű karosszériával és fejlett aerodinamikával lett kiegészítve. Az autót a 2UR-GSE kódjelű versenymotor hajtja. A hajtáslánc, beleértve a Hewland hatfokozatú szekvenciális sebességváltót is, megegyezik a GR Supra GT300-ban használttal – de a GTA GT300 hosszabb és szélesebb, mint a GR Supra, a tengelytáv tekintetében is előbbi a nagyobb.