Az autóipari cégek számára rendkívül negatív hatása van a magas energiaárnak – olvasható a Világgazdaság pénteki számában. Magyarországon főként kis- és középvállalkozások működnek az alkatrészbeszállítói ágazatban, amelyek hatékonyságjavító intézkedésekkel igyekeznek ellensúlyozni a kedvezőtlen piaci hatásokat, de mivel ezek a lehetőségek végesek, lassan kezd kimerülni az eszköztáruk.

2021-ben a magyarországi autóipar teljesítménye 15-20 százalékkal esett vissza – a lap információi szerint. Ez elsősorban a globális nehézségeknek, a koronavírus-járványnak, a chiphiánynak, és az akadozó alapanyagellátásnak köszönhető. Mindez pedig a beszállítói láncok teljesítményére is rányomja a bélyegét.

félkész autók a gyártósoron

Szakmai szövetségük szerint a hazánkban működő mintegy 750-800 járműipari beszállító eredményességét az energia- és az alapanyagárak alakulása fogja meghatározni az idei évben. Ennek következtében a szektoban legalább 10, de akár 20 százalékos drágulást sem tartanak elképzelhetetlennek. Ez az áremelkedés pedig elkerülhetetlenül jelentkezni fog az új autók árának alakulásában is, így az idei évben jelentős drágulás várható az újautó-piacon.