40 milliárd forintos kilométeráron épülhet meg az M0-s új szakasza. A Dömper Kft. projektvezetője, Zsilák-Makra András a Magyar Építők oldalán beszélt arról, miért kerülhet ilyen sok pénzbe a projekt.

Az autóút északi, a 11-es és a 10-es főút között épülő szakasza még csak a tervezési fázisban van, 2026 előtt szinte biztosan nem készül el. A 8 kilométeres nyomtávon épülő, 2×2 sávos (néhol 2×3 sávosra bővülő) autópálya Budakalász és Üröm érintésével több alagúton és hídon is áthaladna.

Zsilák-Makra András elmondása szerint egy útépítés költségvetésének megtervezésekor az út keresztmetszetének méretével, a műtárgyak számával és azok jellegével és a csomópontok számával is számolniuk kell. Emellett figyelembe kell venni, hogy sík- vagy dombvidéki-e a vonalvezetés.

Ezen szempontok szerit az M0-s északi szakasza kiemelkedő beruházásnak számít, jegyezte meg a szakember, aki hozzátette azt is, hogy ma Magyarországon egy átlagos műszaki tartalmú gyorsforgalmi út megépítésének költsége kilométerenként 4 milliárd forint körül van.

Az M0-s körgyűrű új szakasza, a maga bonyolult csomópontjaival és alagútjával bizonyára 40 milliárd forint feletti kilométeráron fog versenybe szállni, hangzott el Zsilák-Makrától.