2022. május 20. | 10:12

Limitált példányszámban készül az M divízió által tervezett sportkupé.

2022-ben fennállásának 50. évfordulóját ünnepli a BMW teljesítményközpontú divíziója, a BMW M Performance, amely most egy új exkluzív modellel lepte meg a márka rajongóit.

BMW M4 CSL
Fotó: BMW
BMW M4 CSL
Fotó: BMW

A BMW M4 CSL egy könnyű, nagy teljesítményű kupé, amelyből mindössze 1000 példányt tervez gyártani a bajor vállalat. A kupé az M4 Competition modellhez képest fejlesztéseket kapott, így ez a leggyorsabb sorozatgyártású BMW, amely valaha is körbement a Nürburgringen. Az M4 CSL-nek mindössze 7:20,2 perc kellett egy kör megtételéhez.

BMW M4 CSL
Fotó: BMW

A légáramlás optimalizálásának érdekében az M divízió módosította a karosszériát. Az új M4-nél fokozottan figyeltek arra, hogy az autó különböző alkatrészei a közutakon és versenypályán történő haladáskor se melegedjenek túl.

BMW M4 CSL
Fotó: BMW

A CSL a márka ikerturbós, 3,0 literes sorhatos motorját használja. Ez 550 lóerőt teljesít, vagyis 40 lóerővel erősebb, mint az M4 Competition. A motor csúcs forgatónyomatéka 650 newtonméter, amely 2750 és 5950 fordulat/perc között áll rendelkezésre. A kocsi 3,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, 200-ra pedig 10,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből.

BMW M4 CSL
Fotó: BMW

A nyomatékot a Drivelogic rendszerrel ellátott nyolcfokozatú M Steptronic sebességváltó juttatja el a hátsó tengelyre. A sebességváltó manuális üzemmódjának bekapcsolásával a sofőr számára lehetővé válik, hogy többszörös visszaváltást hajtson végre a legalacsonyabb elérhető fokozatig. 

BMW M4 CSL
Fotó: BMW

A BMW mindent megtett a súlycsökkentés érdekében, összesen 108,8 kilogrammtól szabadult meg, így a kupé önsúlya 1 605 kilogramm lett. Az utastérben két könnyűszerkezetes versenyülés található, ezekből a deréktámasz, az elektromos állítás és a fűtés is hiányzik. A BMW azonban opcióként fűthető, teljes elektromosan állítható M Carbon vászonüléseket is kínál.

BMW M4 CSL
Fotó: BMW
BMW M4 CSL
Fotó: BMW

A BMW egy modellspecifikus futóművet épített be, amely az M4 Competitionhöz képest 8 milliméterrel csökkenti a hasmagasságot a Competition kivitelhez képest. Számos alkatrészt (pl. lengéscsillapítók) kifejezetten a CSL számára tervezett át a márka.

BMW M4 CSL
Fotó: BMW

A fékerőt a hatdugattyús féknyereggel ellátott első fékek és az egydugattyús, úszó féknyereggel ellátott hátsó fékek biztosítják. Az M4 CSL gyártása idén júliusban kezdődik.

BMW

Motor1