2022. május 24-én ünnepli 50. születésnapját a BMW M Performance divíziója. A különleges évforduló alkalmából visszatér a BMW Motorsport klasszikus emblémája – a BMW M modelleket és az M Sport felszereltségi csomaggal kiegészített BMW modelleket megrendelők számára.

BMW logó

Azok a vásárlók, akik 2022. márciusi gyártástól kezdődően készülő BMW M modellt vagy M Sport felszereltségi csomaggal kiegészített BMW modellt rendelnek meg, autójuk motorháztetejét, csomagtérajtaját és kerékagyait a BMW Motorsport klasszikus emblémája ihlette márkalogóval díszítve is kérhetik, közölte a bajor prémiumgyártó.

A divízió jubileumi évét 50 ikonikus BMW M karosszériafényezés színesíti majd tovább, amelyek egyes kiválasztott modellekhez lesznek elérhetők. Az ügyfelek olyan színek közül választhatnak, mint például a Dakar Yellow, a Fire Orange, a Daytona Violet, a Macao Blue, az Imola Red vagy a Frozen Marina Bay Blue.

BMW embléma

Ez a logó először 1973-ban jelent meg, a legendás 3.0 CSL modellel egyidőben. A hagyományos embléma alternatívája a versenyzés iránti szenvedélyt és a BMW M divízió gyökereit hirdeti, közölte a német vállalat. A trikolor árnyalatú, jobbra döntött és M betűre támaszkodó csíkok 1978-ban, a BMW M1 debütálásával mutatkoztak be.

Ez utóbbi volt a BMW M részleg egyetlen olyan nagyteljesítményű, sorozatgyártásban kínált modellje, amely a három színes csíkkal ellátott logó mellett a legendás motorsportemblémát is magán viselte. A kék szín mindkét logóban a BMW márkát jelképezi, míg a piros a versenyzést, az ibolya pedig a kettő közötti kapcsolatot szimbolizálja. Az ibolyaszínt aztán lecserélték a sötétkékre, a BMW Motorsport GmbH pedig 1993-ban nevet változtatott, azóta BMW M GmbH néven működik.

BMW embléma

A márka 2021-ben újabb értékesítési rekordot céloz meg, és jövőre sem lassít: 2022-ben világpremierjét ünnepli az első BMW M3 Touring, a rajongók pedig a BMW M4 Coupé látványos különkiadásaira is számíthatnak.