2021. november 16. | 13:46

Az egyik stratégiai agytröszt szerint minden országnak ragaszkodnia kellene a normális töltőinfrastruktúra kiépítéséhez.

A nemrég megtartott COP26 klímatárgyalásokon a Volvo, a Ford, a GM, a BYD Auto, a Mercedes és a Jaguar Land Rover is vállalta, hogy a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló globális erőfeszítések részeként 2040-ig világszerte fokozatosan leállítja a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását. A BMW, a Toyota és a Volkswagen viszont nem írta alá az egyezményt, mert vannak aggályaik az elektromobilitással összefüggésben.

A BMW jelezte, azért nem írta alá a papírt, mert jelen pillanatban nem hisz abban, hogy minden ország 100 százalékos erőbedobással törekszik arra, hogy a saját határain belül kiépítse a megfelelő töltőinfrastruktúrát – ami elengedhetetlen feltétel ahhoz, hogy a hagyományos autókat tisztán elektromos járművekre cseréljük.

Thomas Becker, a BMW fenntarthatósági stratégiáért felelős vezetője a Dezeennek nyilatkozva elmondta, hogy az autógyártó nem határozta meg, mikorra szünteti be a belső égésű autók gyártását, mivel olyan kötelező érvényű célokat kell kitűzni, amelyek biztosítják, hogy „a szegényebb országok is elvégezzék a feladatukat”. Ez azt jelenti, hogy a márka csak akkor válik teljesen elektromossá, ha látja ennek értelmét. Becker hozzátette, hogy elektromos autókat fognak értékesíteni az olyan piacokon, mint Hollandia vagy Norvégia, hiszen ezekben a régiókban jó a helyzet. Abban azonban már nem biztosak, hogy például Olaszországban hasonló lenne a szituáció.

A Dezeen megjegyzi, hogy Norvégiában és Hollandiában 1000 járműre körülbelül hét-kilenc nyilvános töltőállomás jut, míg Olaszországban mindössze 0,4. A BMW úgy kalkulál, hogy 2030-ra minden második eladott járműve teljesen elektromos lesz, és kötelezettséget vállalt arra, hogy az évtized végéig a Rolls-Royce és a MINI márkákat is villamosítja.

Becker az említett interjúban azt is kifejtette, hogy a BMW teljesen elektromos meghajtásra való átállása a szükséges infrastruktúra hiányában arra fogja késztetni az ügyfeleket, hogy használt, belső égésű motorral hajtott járműveket vásároljanak, amelyek jobban szennyezik a környezetet, mint a modern alternatívák.