Hamarosan a tettek mezejére léphet a svéd gyártó.
A Scania tesztpályát fejleszt és épít az autonóm és elektromos nehéz tehergépjárművek számára, újabb bizonyítékát adva annak, hogy skandináv ország a fenntartható közlekedés egyik úttörője kíván lenni.
A Scania közel egymilliárd svéd koronát (több mint 107 millió dollárt) invesztál a beruházásba, a finanszírozás a jelenlegi pályák bővítésére is irányul. Az építkezés még az idén kezdetét veszi, de a munkálatok valószínűleg több évig elhúzódnak, a legoptimistább becslés szerint legkorábban 2026-ban adhatják át. Ha kíváncsi vagy a pályáról készült digitális koncepcióvázlatokra, kattints erre a linkre!
A helyszínt kifejezetten úgy választották ki, hogy a jövőbeli tesztpálya közel legyen a svédországi gyárakhoz, hogy az elkészült járműveket gyorsan be lehessen járatni. Anders Williamsson, a Scania ipari üzemekért felelős vezetője elmondta, a céljuk az, hogy a cég vezető szerepet töltsön be a teherautók elektrifikációjában, idővel pedig az autonóm járművek terén is szeretnének áttörést elérni.
A gyártó tavaly év végén mutatta be az első elektromos tehergépjárművét (ami a fenti képen látható). A rakománnyal és pótkocsival együtt 64 tonna tömegű kamion a Wibax vegyipari beszállító cégnél állt szolgálatba, és az észak-svédországi Pitea és Skelleftea városok között közlekedik, a két települést 80 kilométer választja el egymástól. Korábban egy nagy élelmiszer-kereskedő szintén Scania e-teherautókkal kezdte meg a napi élelmiszerszállításokat, mégpedig Stockholmban.