Az Európai Parlament sürgeti az Európai Bizottságot, hogy fontolja meg az összes motorkerékpár időszakos műszaki ellenőrzésének kötelezővé tételét az EU tagállamaiban, áll a Baleset-megelőzés egyik legfrissebb bejegyzésében.

Momentán csak a 125 köbcentiméter feletti motorkerékpárokat kell rendszeresen ellenőriztetni az EU-ban, az ennél kisebb motorral rendelkezőket nem (országonként lehetnek eltérések a szabályozásban). Pedig a kismotorok és a robogók gyakran nagyobb igénybe vételnek vannak kitéve, mint a nagyvasak, hiszen városon belül, illetve kisebb távolságokon sokszor a mindennapi közlekedés eszközei, írja a poszt szellemi tulajdonosa.

Motorkerékpár szerelés

A műszaki vizsgálatok (a környezetvédelemben betöltött szerepükön felül) a baleseti kockázat csökkentését szolgálják, továbbá biztosítják, hogy csak jól működő járművek vegyenek részt a forgalomban. Persze a tragacsokat is át lehet tolni a vizsgán, ez már a tulajdonos és a vizsgabiztos lelkiismeretén (és adott esetben némi csúszópénzen) múlik. Na de ne kanyarodjunk el a tárgytól, a lényeg az, hogy a motorkerékpárokra vonatkozó friss javaslat a szakma oldaláról nemigen támadható.

Az EP-képviselők szerint a jövőben a megszokottnál gyakrabban kell ellenőrizni a nagy futásteljesítményű motorkerékpárokat is, amelyeket élelmiszerek vagy csomagok szállítására, illetve motorkerékpár-taxiként használnak. Ez is logikusnak tűnik, hiszen a hasonló célokra használt gépkocsikat (taxik, mentőautók) szintúgy gyakrabban kell vinni műszaki vizsgáztatni.

Pontos időpontot nem jelöltek ki a képviselők, most még nem tudjuk, hogy a 125 köbcentiméter alatti motorkerékpárok kötelező műszaki vizsgálatát mikortól rendelik el. Az viszont 100 százalék, hogy két év múlva felülvizsgálják a járművek műszaki alkalmasságára vonatkozó valamennyi szabályt.