2020. július 07. | 11:44

Lesz itt hibrid, turbós benzines és dízel, mindenkinek IS.

A VW-konszern nem viccel, ha a csúcsmodellt kell mindenki számára eladhatóvá tenni. Sosem aprózták el a variánsok számát, de az autóipar fejlődése mindig tartogat újabb és újabb lehetőségeket. Már a COVID előtt kiderült, hogy a Škoda közkedvelt autópálya-takarítója, az Octavia (v)RS is egy olyan termék, ami a környezetvédelmi megvilágosodás időszakában is emészthető lesz mindenki számára.

Nem meglepő, hogy készül elektromos meghajtással támogatott verzió. Az Octavia plug-in hibrid változatában a VW-nél megismert, elektromos hajtással kiegészített 150 lovas, 1,4-es turbós benzinest használják, ami összesen 245 lóerőt és 400 Nm nyomatékot lapátol a sofőr alá. a 85 kW-os elektromotort 13,1 kWh akkupakk szolgálja ki, amivel elvileg 60 km feletti hatótávot is képes megtenni így a papírforma szerint, 30g/km alatti a CO2 kibocsájtás mellett. Szép nagy vállveregetés a flottaátlagnak, ha ebből lesz a legnagyobb eladás.

Akinek pedig feláll a szőr a hátán az elektromosságtól, semmi gond, mert klasszikus belsőégésű erőforrások közül is válogathat. Teljesítményben közel azonos szinten van a 2,0 literes turbós benzines motorral szerelt változat is, talán azoknak, akik még a rali korszakában szerették meg a típust ez áll a legközelebb, nekem biztosan. Én komoly bizalmat táplálok az elektromos hajtás irányába, igaz, leginkább terepjárós vonalon. Láthatóan majdnem ugyanannyi a teljesítmény, mint a hibrid esetében, de vajon az akkupakk töltögetése közben mennyi teligázos közlekedés fér el a hibrid változatban, mielőtt kiapad az elektromotor táplálása? Hacsak nem tölti vissza magát féktávon… Az erőátvitelről vagy egy 6 gangos manuális váltó, vagy egy hétsebességes DSG gondoskodik.

Mivel a dízelkorszakot még közel sem temetik a németek, ráadásul bőven van is rá kereslet, ez sem került le a palettáról. Nagyon nem is csodálkozom, személy szerint úgy gondolom az autópálya használatra egy optimális választás. Az Octavia vRS 2,0 literes dízel aggregátja 200 lóerőt tud, a benzinessel ellentétben csak automatával rendelhető, de kérhető hozzá összkerék-meghajtás is. Sajnos a forrás nem említette, hogy hibrid és a benzines verzióhoz van-e meghajtásbéli variálhatóság, de én úgy gondolom, vétek lenne kihagyni.

Az autó külseje és utastere sem okozhat meglepetést, a jól megszokott igényességgel tűnik majd ki a normál verziók közül, a 18”-os alufelnikkel, pirosra festett féknyergekkel, a karosszéria elemekkel és a sok-sok bőrborítással az utastérben.