2020. január 06. | 11:56

Lesz benzines, dízel és hibrid verzió is a legerősebb modellből.

A negyedik generációs Skoda Octaviát 2019. novemberében mutatták be a nagyközönségnek, stílusosan a cseh fővárosban, Prágában. Az új modell gyártása hamarosan elkezdődhet, az első „polgári” példányokat a vásárlók várhatóan valamikor 2020 közepétől vehetik át. Most végre megérkeztek az első hírek a csúcsverzióról is.

Egyet már biztosan tudni lehet, a csúcsok csúcsa az Octavia esetében (is) hibrid lesz. Már sokszor elhangzott, hogy alapvetően a hibridség a hatékony zöld autózásról szól, de ha úgy akarják a mérnökök, akkor a sportosságot is szolgálhatja a technológia. Egy megfelelően potens benzinmotorral párosítva egy jó erőben lévő elektromotor meglepő menetteljesítményekre lehet képes.

Miért? Mert a mai turbós erőforrások (benzinesek és dízelek egyaránt) kissé lomha gázreakcióval rendelkeznek. Ez nem azt jelenti, hogy lassúak lennének vagy nem mennének jól, de kell egy szusszanásnyi idő, míg tölteni kezd a turbó és hátbavág az erő. Itt jön jól a villanymotor azonnal rendelkezésre álló hatalmas nyomatéka, tehát amíg nem szedi össze magát a belsőégésű erőforrás, ott a villanypower.

A gondot egyedül az extra teher jelentheti, mert az akkumulátoroknak súlya van, igaz ezt ügyes futóműhangolással elfedhetik. A még futó harmadik generációs Octavia vRS 184 lóerős dízel és 245 lóerős benzines motorral érhető el jelenleg. Az új várhatóan felülmúlja majd ezeket a számokat, már csak azért is, mert kötelező a réginél nagyobbat villantani.

Elképzelhető, hogy az Octavia vRS is a Volkswagen GTE modelljeiből ismert plugin hibrid rendszert örökli, azaz az 1,4 literes TSI benzinmotorhoz kapcsolódik majd a villanymotor. Az összteljesítménynek legalább 250 lóerőnek kellene lennie, a rendelkezésre álló nyomaték pedig 400 Nm körül kell alakuljon, hogy jobb legyen az autó a jelenleg futó modelleknél.

Egyelőre a Skoda nem árult el teljesítményadatokat a hibrid modellre vonatkozóan. A dízeles verzió várhatóan 200 lóerőt tud majd, mert a csehek nem tervezik beépíteni a Kodiaq vRS-ből is ismert 240 lóerős biturbó dízelmotort. Benzinfronton még nincsenek információk. Valószínűleg a modell hivatalos bemutatójára a tavaszi Genfi Autószalonon kerül majd sor, addigra mindent lehet majd tudni a csúcs Octaviáról.