2019. november 26. | 15:45

F1-es motort utcai autóba helyezni nem egy egyszerű történet.

A Mercedes-AMG Project One kis csúszással, de érkezni fog. A hiperautó először a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be 2017-ben - ezt élőben mi is láthattuk - és azt ígérték, hogy 2019-ben már útjainkon gördülhetnek. Az eredeti terv változott, így Michael Knöller, az AMG termékmenedzser és sales igazgatója annyit mondott, hogy az első példányok 2021-ben érhetnek el leendő tulajdonosaikhoz. És ne aggódjon senki, ugyanis a potenciális vásárlók időben értesítve lesznek, ha rendelhető lesz a típus.

De mégis mi okozta a csúszást? Vélhetően az, hogy az F1-es technológiát nem olyan egyszerű egy utcai autóba átültetni, ezért számos kihívásba ütköztek a mérnökök. Komoly fejtörést okoz, egy 1.6 literes Mercedes-AMG versenymotort 1200-as fordulatszámra hangolni, amikor átlagban 5000 körül él és mozog, 15 000-es csúcs fordulatszámon pedig nem éppen lesz hosszú élettartamú. Kihívást jelent még az is, hogy az F1-es motort nem úgy indítjuk el, hogy simán lenyomunk egy gombot, ezeket ugyanis egy külső indítóval röffentik be és még mielőtt ez megtörténne, az olajnak már melegnek kell lennie. Ezeken felül ügyelni kell még az emissziós és a hangerőre vonatkozó szabályokra is.

A Mercedes-AMG mindössze 275 darabot fog legyártani a One hiperautóból, melyeknek darabja 2,7 millió dollárt kóstál.