Mihez kezdenek a Mercedes-AMG One hiperautóval?

Közzétéve:
2019-09-13, 09:44

Mint kiderült a One nem fog indulni a Le Mans-i 24 óráson és nem is a Bugatti sebességrekordjának megdöntése a cél.

Egy ideje már késik a Mercedes-AMG One bemutatása, mondjuk erre lehetett számítani, mivel egy Formula-1-es motort nem egyszerű átalakítani a közúti jogszabályoknak és a mindennapi használatnak megfelelően.

A legutóbbi hírek szerint várhatóan 2021 első negyedévében debütál, éppen időben ahhoz, hogy rajthoz tudjon állni a Le Mans-i viadal új hiperkocsi osztályában. Azonban Tobias Moers, az AMG főnöke szerint nem fognak ott versenyezni.

A Mercedes-AMG Project One

"Nagyon kíváncsi vagyok, hogyan fog ez működni. Tudom, hogy a Valkyrie részt fog venni, továbbá az ügyfelek megkérdezték tőlünk, hogy megtesszük-e ezt a Project One-nal. Viszont kíváncsi vagyok, hogy az ilyen drága autók miként fognak futni egy speciális sorozatban 'Performance Balance' feltételek mellett. Nem hiszem, hogy ez a helyes út. Egyrészt aggodalmaim vannak, másrészt nagyon izgatott vagyok, amikor látom, hogy ezek az autók együtt versenyeznek. Csodálatos helyzet. De ilyen összeget fektetni be a BoP-orientált versenyekbe kicsit őrültség" - mondta Tobias Moers, az AMG főnöke.

A Mercedes-AMG Project One beltere

"Nem fogjuk felvenni a versenyt a Bugatti Chiron 490 km/órás sebességrekordjával sem, mert nem érdekel a sebességverseny. Ha 350, 400 km/órát tud majd a Project One, akkor az teljesen rendben van, na meg egy nürburgringi kör sem lenne rossz. A Formula 1-es erőforrás élhetővé és biztonságosabbá tétele fontosabb mint a maximális sebesség" - tette hozzá Tobias Moers.

A Mercedes-AMG Project One elölről fotózva

Beletelt egy kis időbe, amíg a károsanyag kibocsátási normáknak megfelelően be tudták állítani a motort, illetve a zajszint sem mindegy egy utcai autónál. Ezen a területen új előírások léptek érvénybe. Azt hajtjuk végre, amit megígértünk, de egy kicsit alábecsültük a szükséges időt.

A Mercedes-AMG Project One hátulról fotózva

Ezt a motort eredetileg nagy fordulatszámra, teljes terhelésre tervezték. Ez 14-15 000 fordulat/percet jelent, így érthető, hogy 1 200-as fordulaton nem működött. Ezen sokat kellett dolgozni.

Ha éppen sportautó vásárláson töröd a fejed, nézz körül a Pannonhandel.eu weboldalán, ahol szép számmal találsz megkímélt állapotú sportautókat. Keresd a Pannonhandel Zrt. munkatársait (+36 20 262 22 62, info@pannonhandel.eu) bizalommal, és kérj ajánlatot!

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

A német luxus etalonja – Mercedes-Benz S-osztály (W140)
2018. február 09.
A W140-es „bálna” Mercedes hét évig képviselte a márka csúcsát a 90-es években. Grandiózus megjelenésével és műszaki túltervezettségével új mércét állított fel a luxusautók piacán.
Hullócsillag? – Mercedes E-osztály W210
2018. augusztus 25.
A W210-es egy új arculatot és vállalatfilozófiát képviselt a Mercedes palettáján a 90-es évek közepétől. Nem generációkra tervezték, mégis szépen teljesít!

További hírek