2019. november 12. | 11:12

A Škoda sikermodellje plug-in hibrid hajtásláncot is kapott.

Eljött az ideje annak, hogy a csehek bemutassák az Octavia negyedik generációját. A modell gyártásának 1996-os kezdete óta több mint hatmilliót gyártottak belőle, mely által a gyártó egyik legsikeresebb típusává vált. Az ötajtós és kombikivitelű jármű 2020 második felében érkezhet a szalonokba, ráadásul izgalmas új technológiával rendelkezik.

A Škoda igyekezett megőrizni a modell eddigi értékeit, név szerint a hatalmas helykínálatot, a jó funkcionalitást és összeszerelési minőséget. Ezek mellé pedig további erősségeket szerettek volna adni az Octavia következő szériájának, melybe elég sok munkát fektettek.

A külső dizájnt hozzáigazították a gyártó jelenlegi arculatához, melyet már a Scala és a ráncfelvarrott Superb modelleken megismerhettek a vásárlók. Az orr-rész újdonsága, hogy nincs kétrészes fényszóró, ráadásul felárért full-matrix LED lámpa is kérhető. A hátsó világítótestek szintén LED technológiájúak, és erősen hajaznak a Scala hátsó lámpáira. Az alacsonyabb tetővonallal pedig igyekeztek kupésabb kinézetet adni az autónak.

Ami a méreteket illeti, az ötajtós változat 19, míg a kombi 22 mm-rel lett hosszabb az elődnél, ráadásul 15 mm-rel szélesebb is az új Octavia. Ez 10 extra litert jelent az ötajtós csomagterében, és 30-at a kombi esetében. Emellett az utasoknak is több hely jut természetesen, nem is Škodáról lenne szó, ha nem így lenne.

A beltérben a gyártó szerint sokkal puhább anyagokkal lehet találkozni, és igyekeztek továbbfejleszteni az összeszerelési minőséget. A középkonzolon egy 8,25 colos kijelző trónol, ám 10 colos is rendelhető lesz. Mindent tud a médiarendszer, amit egy mai nagyméretű szedánnak tudnia kell, még gesztusvezérkést is kapott az autó. A műszeregység esetében kérhető 10.25 colos digitális kijelző, mely szintén újdonságnak számít a gyártónál. A head-up display mellett vezeték nélküli telefontöltés is van a kínálatban, ám ezek ma már kötelező elemnek mondhatók. A háromzónás klíma érdekes extra, a gyártó pedig a biztonsági rendszereket is felfrissítette.

Az MQB-platformra épülő Octavia motorpalettája elég sokszínű, a benzines és dízel modellek mellett mild- és plug-in hibrid változat is rendelhető. A belépőmotor az ezres háromhengeres benzines 108 lóerővel, mely mellett egy 1,5-ös is kérhető 150 lóval. Mindkét erőforrás esetében készítettek mild-hibrid kiadást. A csúcson a 2,0 literes TSI áll 190 lóerővel, melyhez összkerékhajtás is kérhető. Dízelfronton a 2,0 literes TDI 115, 150 és 200 lóerős kivitele áll rendelkezésre, melyből a legerősebbet csak DSG váltóval lehet megvásárolni.

A plug-in változatot az 1,4-es benzinessel oldották meg, melyhez egy 100 lóerő körüli elektromotort alkalmaztak. A több mint 200 lóerős rendszerteljesítmény mellé 55 kilométeres tisztán elektromos hatótávot ígérnek.

További érdekes hírekért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorának legújabb videóját: