2019. április 24. | 17:53

Gyors menetpróbán próbálhattam ki a SEAT harmadik SUV-ját, a családbarát Tarracót

Papp Zoltán, a SEAT márkaigazgatójának szavait hallhattam a SEAT Tarraco hazai sajtóbemutatójával egybekötött SEAT SUV Roadshow megnyitóján. Zoltán elmondta, hogy a 2018-as év volt a márka legerősebb éve pénzügyi tekintetben, 2019 első negyedévében szintén rekordot értek el az eladások terén, itthon 5%-os volt a növekedés. Az eladások 70%-át természetes a három SUV-modell adta, melyek közül az Arona teljesít a legjobban, a Tarracónak még nem igazán volt esélye, hiszen márciusban kezdték meg bevezető kampányát. Lehet, hogy még váratni is fog magára a siker, hiszen a magánvásárlók kivárnak a családtámogatási program miatt, melyben a 7 üléses Tarraco is szerepel.

SEAT Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive

Egy extrákkal bőségesen megtömött Tarracóban foglaltam helyet, amit az erősebb 2.0 literes 190 lóerős dízelmotor hajtott a hétfokozatú DSG automatával párosítva. Erőtartalék van benne bőven, a reakció idején volna mit javítani. Ha csak a méreteit és azt nézem, hogy kiknek készül, a dízeles karakter jobban illik 4735 mm-es SUV-hoz, ami a Tiguan Allspace-szel és a Skoda Kodiaq-kal közös platformon nyugszik.

Igazán tágas beltér fogad, kérhető 267 000 forintos felárért harmadik üléssor, ami a 14 év alatti gyermekek számára lehet kényelmes csupán. Ha kihasználod a harmadik „harmadot”, akkor 230 liter marad a csomagtérben, egyébként 700 literes, de közel két köbméterre is bővíthető. Ez lehet az igazi ütőkártyája a Tarracónak! Na meg talán a futóműve, ami csendes, kellemesen rugózik, nyugodt vezetési élménnyel párosul és az összkerékhajtás ellenére a 7-8 literes fogyasztás is könnyedén hozható vele. Ha a motorpalettát vizsgálom, a belépő szinten az 1.5 literes TSI motor, felette a 2.0 literes TSI 190 lóerővel található. Dízel fronton a már említett 2.0 literes TDI 150 és 190 lóerővel kérhető, viszont érdemes tudni, hogy az erősebb motorokhoz az automata váltó 4Drive hajtással társul.

A 8 colos érintőkijelzőn a Volkswagen konszern ismert multimédiája található, más betűtípussal megjelenítve: gyors, naprakész, átlátható, ahogyan a gombok összessége a műszerfalon és a váltókar mellett található üzemmódválasztón. BEATS audio rendszer, ütközés megelőző rendszer, borulásgátló asszisztens, hátsó keresztforgalomfigyelő, dugóasszisztens, vezeték nélküli mobiltöltés, 20-as kerekek, AUX, SD kártya olvasó, panoráma tető, ülésfűtés elöl-hátul, 360 fokos parkolás segítő rendszer és még sok más extra olvasható a tesztautó specifikációjában.

Mindezekkel együtt az autó új ára 15 088 590 forintot számlált, listaáron 9,8 millió forinttól hozzá lehet jutni a fapados verzióhoz, jól felszerelve a Kodiaqkhoz képest már eltűnik a kezdeti árkülönbözet, ami a Kodiaq javára billenti a mérleget, a Tiguan Allspace viszont minden szempontból drágább. A Tarraco egy komfortos és tágas városi terepjáró, ami a nagy családosoknak is élhető alternatívát kínál, megnyerő, vagányabb megjelenésével pedig könnyen maga mögé szoríthatja a fent említett kettőst, bár ez már ízlés dolga.

Ami viszont tény, hogy a SEAT 2019-re 6 elektromos vagy hálózatról tölthető modellel hozakodik elő, sőt, a konszern annyira bízik a márkában, hogy egy elektromos kisautó-platform fejlesztésével is megbízták őket. De nem csak villanyautó vonalon erősítenek, hiszen idén a Duna Autó lesz az első márkakereskedés, ahol a Cuprákat meg lehet vásárolni. Remélik, hogy 20-30 darabot sikerül eladni 2019-ben a Cupra Atecából és Leonból.