SEAT Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive - Menetpróba

Közzétéve:
2019-04-24, 15:53

Gyors menetpróbán próbálhattam ki a SEAT harmadik SUV-ját, a családbarát Tarracót

Papp Zoltán, a SEAT márkaigazgatójának szavait hallhattam a SEAT Tarraco hazai sajtóbemutatójával egybekötött SEAT SUV Roadshow megnyitóján. Zoltán elmondta, hogy a 2018-as év volt a márka legerősebb éve pénzügyi tekintetben, 2019 első negyedévében szintén rekordot értek el az eladások terén, itthon 5%-os volt a növekedés. Az eladások 70%-át természetes a három SUV-modell adta, melyek közül az Arona teljesít a legjobban, a Tarracónak még nem igazán volt esélye, hiszen márciusban kezdték meg bevezető kampányát. Lehet, hogy még váratni is fog magára a siker, hiszen a magánvásárlók kivárnak a családtámogatási program miatt, melyben a 7 üléses Tarraco is szerepel.

SEAT Tarraco menetpróba

SEAT Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive

Egy extrákkal bőségesen megtömött Tarracóban foglaltam helyet, amit az erősebb 2.0 literes 190 lóerős dízelmotor hajtott a hétfokozatú DSG automatával párosítva. Erőtartalék van benne bőven, a reakció idején volna mit javítani. Ha csak a méreteit és azt nézem, hogy kiknek készül, a dízeles karakter jobban illik 4735 mm-es SUV-hoz, ami a Tiguan Allspace-szel és a Skoda Kodiaq-kal közös platformon nyugszik.

SEAT Tarraco 2.0 TDI

Igazán tágas beltér fogad, kérhető 267 000 forintos felárért harmadik üléssor, ami a 14 év alatti gyermekek számára lehet kényelmes csupán. Ha kihasználod a harmadik „harmadot”, akkor 230 liter marad a csomagtérben, egyébként 700 literes, de közel két köbméterre is bővíthető. Ez lehet az igazi ütőkártyája a Tarracónak! Na meg talán a futóműve, ami csendes, kellemesen rugózik, nyugodt vezetési élménnyel párosul és az összkerékhajtás ellenére a 7-8 literes fogyasztás is könnyedén hozható vele. Ha a motorpalettát vizsgálom, a belépő szinten az 1.5 literes TSI motor, felette a 2.0 literes TSI 190 lóerővel található. Dízel fronton a már említett 2.0 literes TDI 150 és 190 lóerővel kérhető, viszont érdemes tudni, hogy az erősebb motorokhoz az automata váltó 4Drive hajtással társul.

SEAT Tarraco belső

A 8 colos érintőkijelzőn a Volkswagen konszern ismert multimédiája található, más betűtípussal megjelenítve: gyors, naprakész, átlátható, ahogyan a gombok összessége a műszerfalon és a váltókar mellett található üzemmódválasztón. BEATS audio rendszer, ütközés megelőző rendszer, borulásgátló asszisztens, hátsó keresztforgalomfigyelő, dugóasszisztens, vezeték nélküli mobiltöltés, 20-as kerekek, AUX, SD kártya olvasó, panoráma tető, ülésfűtés elöl-hátul, 360 fokos parkolás segítő rendszer és még sok más extra olvasható a tesztautó specifikációjában.

SEAT Tarraco hátsó

Mindezekkel együtt az autó új ára 15 088 590 forintot számlált, listaáron 9,8 millió forinttól hozzá lehet jutni a fapados verzióhoz, jól felszerelve a Kodiaqkhoz képest már eltűnik a kezdeti árkülönbözet, ami a Kodiaq javára billenti a mérleget, a Tiguan Allspace viszont minden szempontból drágább. A Tarraco egy komfortos és tágas városi terepjáró, ami a nagy családosoknak is élhető alternatívát kínál, megnyerő, vagányabb megjelenésével pedig könnyen maga mögé szoríthatja a fent említett kettőst, bár ez már ízlés dolga.

Ami viszont tény, hogy a SEAT 2019-re 6 elektromos vagy hálózatról tölthető modellel hozakodik elő, sőt, a konszern annyira bízik a márkában, hogy egy elektromos kisautó-platform fejlesztésével is megbízták őket. De nem csak villanyautó vonalon erősítenek, hiszen idén a Duna Autó lesz az első márkakereskedés, ahol a Cuprákat meg lehet vásárolni. Remélik, hogy 20-30 darabot sikerül eladni 2019-ben a Cupra Atecából és Leonból.

További autós hírek

Megsérült egy idős asszony a 150-es buszon Budapesten, miután a részeg sofőr minden ok nélkül vészfékezett az egyik megállóban – állítja a Ripost. A...

A TV2 is foglalkozott a ma esti Tényekben azzal az audissal, aki még szeptemberben hajtott be szabálytalanul a Dunakeszi-Alagi major körforgalomba, majd feltartotta...

2012 november 1-től lett kötelező az új autók esetében a gyári nappali menetfény. Sajnos ez a legtöbb típusnál CSAK ELÖL VILÁGÍT motorindítást követően...

Terjed a neten egy sztori, amit most már mi is megosztanánk, bár elég furcsa… Ám ha igaz, akkor imádjuk :)))) A történetet a...

Olvasónk hívta fel a figyelmünket egy általa rögzített videóra. Sajnos előfordul, hogy a rendőri állomány bizonyos tagjai időnként nem viselkednek példamutatóan. A fedélzeti...

Kapcsolódó írások

két Cupra Ateca, fentről fotózva
2018. október 31.
Az új CUPRA Ateca egy nagyteljesítményű SUV modell, amellyel a SEAT-ból kivált almárka kíván bemutatkozni a piacon.
Mercedes G-osztály SUV elölről
2019. június 16.
Az Euro NCAP eddigi töréstesztjei alapján ezek az SUV modellek állnak az élen
1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit
Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.