2020. február 20. | 14:31

Nem titok többé, hogy milyen erős motorokkal lesz kapható a csehek csúcsmodellje.

Úgy tűnik ez a hónap a kiszivárogtatott dokumentumokról szól. Nemrégiben a Renault-nál kapott szárnyra a hír, hogy a Dacia 2021-22-től saját elektromos autóval jelentkezik, akkor a hír forrása egy titokban lefotózott dokumentum volt. Nem tudni, hogy ennek hatására-e vagy eleve így tervezték, de azóta a franciák hivatalosan is elismerték, hogy a Genfi Autószalonon valóban bemutatnak egy olcsó Dacia villanyautó-koncepciót.

A cseheknél már hónapok óta ment a titkolózás arról, hogy a hamarosan debütáló Skoda Octavia vRS csúcsmodelleket milyen motorok fogják hajtani, csupán annyit lehetett biztosan tudni, hogy készül majd hibrid verzió is. De a titok nem titok többé, egy szintén sutyiban lefotózott Skoda-dokumentumnak köszönhetően most kiderült, hogy mire lehet számítani a márka legerősebb modelljét illetően.

A gyűrött dokumentumról készült fotó a Skoda Ausztriai képviseletétől származik és egy Skodákkal kapcsolatos hírekkel foglalkozó Twitter-oldal posztolta. Attól függetlenül, hogy a Skoda nem erősítette meg az információ hitelességét, azt lehet mondani, hogy hihetőnek tűnnek a napvilágot látott adatok, melyek szerint háromféle erőforrással lesz kapható az autó. Egy 2,0 literes 200 lóerős dízellel, egy szintén 2,0 literes 245 lóerős benzinessel, illetve a legizgalmasabbnak ígérkező, ugyancsak 245 lőerős hibriddel.

Az is kiderült, hogy utóbbi az első hajtáslánc, amivel elérhető lesz az autó (2020 június elejétől), a hagyományos motorokkal szerelt modellek csak 2020 augusztus végén jönnek majd.  A plug-in hibrid modellben egy 150 lóerős 1,4 literes TSI benzinmotor teljesít szolgálatot, amelyet kiegészít a villanymotor. Rendszerteljesítménye a már említett 245 lóerő lesz és várhatóan jobb menetteljesítményeket ad majd, mint a hasonlóan erős benzines változat.

A dokumentumból az is kiderül, hogy az új Octavia belépőmodelljét egy 1,0 literes 110 lóerős motor hajtja majd. Lesz lágyhibrid is szintén 110 lóerővel, ott a villanymotor minimálisan rásegít a benzinmotor munkájára. Az autó elérhető lesz tölthető hibrid erőforrással is, a rendszerteljesítmény ez esetben 204 lóerő. Az új Octavia földgáz-üzemű motorral is megkapható augusztus végétől (TSI CNG). Érdekesség, hogy dízel erőforrást csak az vRS-ben lesz, a hagyományos modelleket nem lehet majd öngyulladós motorral rendelni.