2021. február 05. | 17:25

Ezt a hét legendás raliautót bocsátják árverésre, mindegyik a egy francia autómúzeum tulajdona.

Több közös dolog is van ezekben az autókban. Először is az, hogy mindegyik B csoportos, hogy mind a hét kiemelt helyet kapott a raliersenyek történelemkönyvében, másrészről mindegyik a Loheac városában található Manoir de l’Automobile Museum („Autók kastélya múzeum”) tulajdonát képezi. Nézzük őket végig korosztály szerinti sorrendben.  

Kezdjük tehát az 1985-ös Lancia 037-tel, ami igazán figyelemfelkeltő a sokak által jól ismert Martini festéssel. Ez a hátsókerék-meghajtású szörny volt az, amely letaszította a trónról az Audi Quattro típust. Ez egy későbbi EVO2-es autó, aminek az alvázszámát kivágták és újrahegesztették, így sajnos nem volt  lehetséges a versenyelőzményeinek felkutatása. 

A következő autó előéletét azonban már sikerrel feltárták, az 1985-ös Peugeot 205 Turbo 16 Evolutionnel Bruno Saby nyerte meg az 1986-os Tour de Corse-t. A versenyautó az 1986-os svédországi rali-világbajnokságon is rajthoz állt, és Timo Salonen vezette.

Aztán elérkeztünk egy 1985-ös MG Metro 6R4-hez - a legkisebb becsértékű autó a gyűjteményben, az eladási ára 280 000 és 360 000 euró között ( 100-128 millió forint) várható. Ez a kis 6R4 nyerte az 1986-os francia rali bajnokságot Didier Auriol vezetésével. Valójában a Clubman homologizációs változataként kezdte az életét, aztán időközben teljes értékűvé alakították át.  Néhány év múlva átépítették balkormányossá, de a műszeregység a mai napig a jobb oldalon található meg.

Az aukción feltűnik egy egykoron Carlos Sainz által is vezetett Renault 5 Maxi Turbo 1985-ből, valamint egy '86 -os Ford RS200, amely még mindig a Svéd Rali harmadik helyének járó festést viseli magán – egyébként ez a legjobb eredmény egy RS200-től a rali-világbajnokságban (WRC) futott rövid szereplése alatt.

A kollekció utolsó két hátramaradt gyöngyszeme egy Lancia Delta S4 szintén 1986-ból, és egy 1988-as Audi Quattro S1. Ez a csodás Audi az árverés legértékesebb darabja, a becslések szerint 1 000 000 és egy 1 300 000 euró közötti áron talál majd gazdára, ami jelenlegi árfolyam szerint számolva is több mint 356 millió forint. 
A legalacsonyabb becslések alapján az egész gyűjtemény várhatóan legalább 3,63 millió eurót fog elérni. Mit is mondhatnék... Licitre fel!


Ha nem is feltétlenül rali, de legendás autókat szeretnél látni, nézd meg a Káli Autó-Motor Múzeumban készült videónkat