B csoportos ralicsodák kerülnek kalapács alá

Kámány Andrea újságíró
Közzétéve:
2021-02-05, 16:25

Ezt a hét legendás raliautót bocsátják árverésre, mindegyik a egy francia autómúzeum tulajdona.

Több közös dolog is van ezekben az autókban. Először is az, hogy mindegyik B csoportos, hogy mind a hét kiemelt helyet kapott a raliersenyek történelemkönyvében, másrészről mindegyik a Loheac városában található Manoir de l’Automobile Museum („Autók kastélya múzeum”) tulajdonát képezi. Nézzük őket végig korosztály szerinti sorrendben.  

Kezdjük tehát az 1985-ös Lancia 037-tel, ami igazán figyelemfelkeltő a sokak által jól ismert Martini festéssel. Ez a hátsókerék-meghajtású szörny volt az, amely letaszította a trónról az Audi Quattro típust. Ez egy későbbi EVO2-es autó, aminek az alvázszámát kivágták és újrahegesztették, így sajnos nem volt  lehetséges a versenyelőzményeinek felkutatása. 

A következő autó előéletét azonban már sikerrel feltárták, az 1985-ös Peugeot 205 Turbo 16 Evolutionnel Bruno Saby nyerte meg az 1986-os Tour de Corse-t. A versenyautó az 1986-os svédországi rali-világbajnokságon is rajthoz állt, és Timo Salonen vezette.

hét raliautó aszfalton fotózva

Aztán elérkeztünk egy 1985-ös MG Metro 6R4-hez - a legkisebb becsértékű autó a gyűjteményben, az eladási ára 280 000 és 360 000 euró között ( 100-128 millió forint) várható. Ez a kis 6R4 nyerte az 1986-os francia rali bajnokságot Didier Auriol vezetésével. Valójában a Clubman homologizációs változataként kezdte az életét, aztán időközben teljes értékűvé alakították át.  Néhány év múlva átépítették balkormányossá, de a műszeregység a mai napig a jobb oldalon található meg.

Az aukción feltűnik egy egykoron Carlos Sainz által is vezetett Renault 5 Maxi Turbo 1985-ből, valamint egy '86 -os Ford RS200, amely még mindig a Svéd Rali harmadik helyének járó festést viseli magán – egyébként ez a legjobb eredmény egy RS200-től a rali-világbajnokságban (WRC) futott rövid szereplése alatt.

A kollekció utolsó két hátramaradt gyöngyszeme egy Lancia Delta S4 szintén 1986-ból, és egy 1988-as Audi Quattro S1. Ez a csodás Audi az árverés legértékesebb darabja, a becslések szerint 1 000 000 és egy 1 300 000 euró közötti áron talál majd gazdára, ami jelenlegi árfolyam szerint számolva is több mint 356 millió forint. 
A legalacsonyabb becslések alapján az egész gyűjtemény várhatóan legalább 3,63 millió eurót fog elérni. Mit is mondhatnék... Licitre fel!

Ha nem is feltétlenül rali, de legendás autókat szeretnél látni, nézd meg a Káli Autó-Motor Múzeumban készült videónkat

 

Kapcsolódó írások

Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
A Quattro első 25 éve – Az ötlet
2017. február 15.
Hogyan jutott el az Audi az Iltis-technológiától az RS4-ig?

További hírek