2022. július 13. | 17:22

A sofőrhiány oka a kiöregedés és a gyenge fizetés.

Németországban egyre nagyobb problémát jelent a kamionsofőrök számának csökkenése, jelenleg nagyjából 80-100 ezerrel kevesebb hivatásos tehergépjármű-sofőr dolgozik, mint amennyire szükség lenne. A Német Központi Szállítmányozási, Logisztikai és Hulladékkezelési Szövetség (BGL) szóvivője, Dirk Engelhardt professzor azt mondja, rengeteg olyan bejelentést kapnak, hogy a cégek képtelenek tartani a szállítási terveket, mivel nincs elég emberük hozzá.

Évente nagyjából 30-35 ezer sofőr vonul nyugdíjba, viszont csak 15-20 ezren vannak azok, akik új tehergépkocsi-vezetői engedélyt szereznek. A BGL adatai szerint a német sofőrök harmada 55 év feletti és számításaik szerint tíz éven belül 230 ezerrel lesz kevesebb sofőr, mint amennyire szükség van.

kamionok és autók az autópályán
Kép: Depositphotos

A BGL azonban olyan felvetésekkel állt elő, amely megoldhatja a problémát. Az egyik ötlet szerint megállapodást kötnének más országokkal, ahol magas a kivándorlók aránya, például Törökország. A leendő sofőrök otthon kapnának oktatást és Németországban pedig egyből munkába állhatnának.

A másik megoldási javaslat a vezetői engedélyek szabályozásának enyhítése. Ha valaki B-s kategóriájú jogosítvánnyal rendelkezik, a BGL szerint az eddigi 7,5 tonnás felett már 12 tonnás járműveket is vezethetne, ezzel növelve a potenciális sofőrök számát, hiszen sokak számára már az visszatartó erő lehet, hogy egy extra vizsgát kell tenni.