2021. július 22. | 15:06

Igazuk volt azoknak, akik kamuszagot éreztek a levegőben.

Az SSC North America végre elismerte, hogy a Tuatara 2020 őszén nemhogy a 331 mérföld/órás átlagsebességet, hanem még a 301 mérföld/órás átlagsebességet sem érte el, amikor nekifeszült a Koenigsegg Agera RS által tartott sebességrekord megdöntésének.

A témában már több cikket is írtunk, a lényeg az, hogy tavaly ősszel jött a nagy bejelentés, miszerint az SSC Tuatara megdöntötte a szériagyártású sportautók sebességrekordját, amit 2017 óta a Koenigsegg Agera RS tartott. A felvételek kielemzése után többen is határozottan állították, hogy a gyártó nem mond igazat, szóval jött a második rekorddöntési kísérlet.

Az SSC hiperverdája az első nekifutás alkalmával állítólag 532,7 kilométer/órás sebességet ért el Nevadában (a mindkét irányban mért futások átlaga 508,7 km/óra lett). A szkeptikusok azt mondták, hogy a környezetnek jobban el kellett volna mosódnia ilyen tempónál, ahogy az az Agera RS esetében meg is történt. Most már tudjuk, hogy a kétkedőknek igazuk volt.

A Tuatara a második próbálkozás során a Florida államban található Kennedy Űrközpont kifutópályáján diktált őrületes tempót. Az SSC hipersportautója két futást produkált, az egyik irányban 450 kilométer/órát, a másik irányban pedig 460,4 km/órát ért el, a két mérés átlaga (egyben az új rekord) pedig 455,3 km/óra lett. Az 500-as álomhatárt tehát nem sikerült elérni, és az Agera RS 2017-ben bemutatott 447,2 km/órás átlagát sem sikerült jelentős mértékben túlszárnyalni.

„Szeretnénk hivatalosan is elismerni, hogy 2020 októberében még a 301 mérföld/órás sebességet sem sikerült elérnünk. Nagyon fájt nekünk, hogy nem tudtuk teljesíteni a kitűzött célt, de azon dolgozunk, hogy egy újabb nekifutás alkalmával hivatalosan és minden kétséget kizáróan átlépjük ezt a sebességhatárt” – olvasható az SSC hivatalos közleményében, ami az Instagramon lett közzétéve.

A kísérletre már korábban sor került volna, de az SSC terveit májusban keresztülhúzta egy baleset, amelyben az jármű is érintett volt, amely a Tuatarát szállította. A cég alapítója és vezérigazgatója, Jerod Shelby a hét elején azt mondta a Muscle Cars and Trucksnak, hogy túllendültek a dolgon, és jelenleg egy 300 mérföld/órás futam előkészítésén dolgoznak.

Miközben az SSC egy újabb kísérletre készül, a Hennessey és a Koenigsegg valószínűleg ugyanezt teszi a Venom F5 és a Jesko Absolut modelljeivel. A Bugatti ugyanakkor a hírek szerint kiszállt a buliból, a gyártó már hivatalos formában is jelezte, hogy befejezte a rekordok kergetését.