A Bugatti és a horvát sportautó-specialista Rimac Automobili kapcsolata új szintre emelkedik, a két cég ugyanis egyesül. Az újonnan alakult Bugatti Rimac LLC központja Horvátországban lesz, a Bugatti ugyanakkor megtartja a molsheimi gyárat.

A Bugatti és a Rimac sportautója egy képen

Az új vállalat 45%-ban a Porsche, 55%-ban pedig az újonnan alakult Rimac Group tulajdonában van, amelyben a Rimac alapítója, Mate Rimac – aki a vezérigazgatói posztot is betölti – 37%-os részesedéssel rendelkezik. A Porsche 24%-os, a Hyundai Motor Group 12%-os részesedéssel bír a cégben, a fennmaradó 27%-ot más befektetők teszik ki. Oliver Blume, a Porsche elnöke és Lutz Meschke, a Porsche elnökhelyettese egyaránt felügyelőbizottsági tag lesz az új közös vállalatnál.

A Bugatti és a Rimac sportautója egy képen

A Rimac hajtáslánc-, akkumulátor- és alkatrészfejlesztő részlegét egy új, külön divízióba (Rimac Technology) szervezik ki, amely ugyan a Rimac csoport része, de független marad, és továbbra is együttműködik más gyártókkal.

A Bugatti és a Rimac egyelőre különálló márkák maradnak, és megtartják jelenlegi franciaországi és horvátországi gyártóüzemüket. Az újonnan alakult vállalat székhelye azonban 2023-tól a Zágráb külvárosában található új Rimac Campusban lesz, ahol 2500 embert foglalkoztat majd a szervezet. Az indulástól kezdve a Bugatti Rimac LLC mintegy 430 embernek ad munkát.

Három sportautó egy képen

A lépés jelentős hatással van a két cég jövőbeli modelljeire. Gondoljunk bele, a Bugatti mostantól hozzáférhet a Rimac nagy teljesítményű elektromos hajtáslánc-technológiájához, amely a régóta alkalmazott W16-os benzinmotor potenciális helyettesítője lehet.

A Rimac a Nevera közelgő bevezetése után is folytatja saját modelljeinek gyártását és fejlesztését, míg a Bugatti kezdetben a Chiron gyártásával és forgalmazásával lesz leginkább elfoglalva.