Több mint két évvel azután, hogy először láthattuk a 2019-es Genfi Autószalonon, vére elkészült a Bugatti La Voiture Noire (franciául: A fekete autó). Ebből a kocsiból mindössze egy darab épült, amit egy „Bugatti-rajongónak” szállít le a gyártó, az ismeretlen vásárló – adózás előtt – 11 millió eurót (3,8 milliárd forintot) fizetett a különleges gépjárművért.

Bugatti La Voiture Noire

A Bugatti már két évvel ezelőtt is jelezte, hogy a Genfi Autószalonon bemutatott modell csak tanulmányautó, mostanáig kellett várni arra, hogy a La Voiture Noire elnyerje végleges formáját. A francia gyártó azt állítja, hogy a hiperautó kifejlesztésébe a mérnökök 65 000 munkaórát fektettek, ami óriási szám, különösen annak fényében, hogy a kocsi a már létező Chironra épül. Szóval a Bugatti jó sok pénzt költött a fejlesztésre, de igazából ez nem számít, mert sokat is kért a kocsiért, szóval magas haszonkulccsal adott túl a gépen.

Bugatti La Voiture Noire

Bugatti La Voiture Noire

A La Voiture Noire Jean Bugatti 1930-as évekbeli Type 57 SC Atlanticja előtt tiszteleg. Az Atlantic modellből összesen csak négy darab épült, a másodikként elkészült példány (amely fekete festése miatt La Voiture Noire néven vált ismertté) 1940-ben rejtélyes körülmények között tűnt el arról a vonatról, amely a cég molsheimi gyára és Bordeaux városa között közlekedett. A 3,3 literes, soros hathengeres motorral szerelt Type 57 SC Atlantic közel 200 lóerős volt, amivel korának kiemelkedő teljesítményű modelljének számított. Ralph Lauren, aki a két túlélő példány egyikét birtokolja, állítólag egy 100 millió dolláros ajánlatot is visszautasított már az övéért.

Bugatti Type 57 SC Atlantic
Bugatti Type 57 SC Atlantic (Fotó: Wikipédia)

Bugatti La Voiture Noire

A Chiron alapjaira épülő La Voiture Noire egy 8,0 literes, 16 hengeres négyturbós motort kapott, amely összesen 1479 lóerő teljesítményre képes, a végsebessége pedig 420 kilométer/óra. A Bugatti formatervezési igazgatója, Achim Anscheidt azt mondta, hogy a hat kipufogóvég az Atlantic öt kipufogójára utal, Anscheidt szerint „ezek egyértelműen mutatják, hogy ez nem egy elektromos autó”. A Bugatti közzétette a nagy teljesítményű kupé üzemanyag-fogyasztási adatait is. Eszerint a fekete autó az autópályán 22 liter, a városban, alacsony sebességű forgalomban pedig 43 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként.

Kipufogóvég

A kocsit már a versenypályán is megjáratták, a tesztpilótának biztos nagy élvezet volt száguldozni vele. Korábban arról szóltak a pletykák, hogy Cristiano Ronaldo vásárolta a La Voiture Noire-t, de az ötszörös aranylabdás futballista szóvivője cáfolta ezt az értesülést.

Bugatti La Voiture Noire a versenypályán

Ha még több piszkosul drága szuperautót szeretnél látni, ezt a videót se hagyd ki!