2021. június 16. | 10:53

A modellcsalád új tagja is 510 lóerős.

Az új Porsche 911 GT3 egy „mérsékeltebb" Touring csomagot kapott, amely visszafogott stílust és hatfokozatú kézi sebességváltót kínál.

Az előző generációs 911 GT3 Touringhoz hasonlóan a modellcsalád új tagja mechanikailag megegyezik az év elején bemutatott, 510 lóerős normál GT3-mal, de a gyártó azért eszközölt néhány jelentősebb módosítást, amelyek a „visszafogottság mellett a klasszikus vezetési élményre vágyó” vezetőket célozzák meg.

Az 510 lóerős 911-es „tompított” változata manuális váltót vezet be a kínálatba. A hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelt 911 GT3 Touring tömege 1418 kg, az opcionálisan választható hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóval (PDK) ellátott példányok pedig 1435 kilót nyomnak – ugyanannyit, mint a normál GT3.

A Touring formanyelvét képező hatalmas fix hátsó szárnyat egy rejtett, automatikusan kinyíló elem javára távolították el a szakemberek, míg az egyedi stílusjegyek közé tartoznak az alumínium ablakszegélyek, a színkódolt első osztószárny, a „Touring” névtábla és a sötétített fényszórók.

Az utastérben az ülések, a kormánykerék, a váltókar és a középkonzol mellett a kartámaszok is speciális bőrborítást kaptak, de a fekete alumínium küszöbök és a műszerfal is az autó egyediségét hivatottak jelezni, ez a kiadás tisztán megkülönböztethető az előző GT3-tól.

A teljesítményadatok is nagyjából azonosak: a kocsi 3,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a végsebesség pedig 320 km/óra.

Egy kis történelem a végére: a Touring elnevezést először az 1973-as 911 Carrera RS egyik változatára használták. A 718 Cayman és a 718 Boxster hasonló változatai 2019-ben kerültek forgalomba „T” jelzéssel.