Az új Porsche 911 GT3 egy „mérsékeltebb" Touring csomagot kapott, amely visszafogott stílust és hatfokozatú kézi sebességváltót kínál.

Porsche 911 GT3

Az előző generációs 911 GT3 Touringhoz hasonlóan a modellcsalád új tagja mechanikailag megegyezik az év elején bemutatott, 510 lóerős normál GT3-mal, de a gyártó azért eszközölt néhány jelentősebb módosítást, amelyek a „visszafogottság mellett a klasszikus vezetési élményre vágyó” vezetőket célozzák meg.

Porsche 911 GT3

Az 510 lóerős 911-es „tompított” változata manuális váltót vezet be a kínálatba. A hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelt 911 GT3 Touring tömege 1418 kg, az opcionálisan választható hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóval (PDK) ellátott példányok pedig 1435 kilót nyomnak – ugyanannyit, mint a normál GT3.

Kézi sebességváltóval szerelt Porsche 911 GT3

A Touring formanyelvét képező hatalmas fix hátsó szárnyat egy rejtett, automatikusan kinyíló elem javára távolították el a szakemberek, míg az egyedi stílusjegyek közé tartoznak az alumínium ablakszegélyek, a színkódolt első osztószárny, a „Touring” névtábla és a sötétített fényszórók.

Porsche 911 GT3

Az utastérben az ülések, a kormánykerék, a váltókar és a középkonzol mellett a kartámaszok is speciális bőrborítást kaptak, de a fekete alumínium küszöbök és a műszerfal is az autó egyediségét hivatottak jelezni, ez a kiadás tisztán megkülönböztethető az előző GT3-tól.

Porschék egymás mellett

A teljesítményadatok is nagyjából azonosak: a kocsi 3,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a végsebesség pedig 320 km/óra.

Egy kis történelem a végére: a Touring elnevezést először az 1973-as 911 Carrera RS egyik változatára használták. A 718 Cayman és a 718 Boxster hasonló változatai 2019-ben kerültek forgalomba „T” jelzéssel.