A belgáknak már a hülyék megbüntetésére is futja

Közzétéve:
2019-03-04, 16:19

Az autópályán jobbra tartást nem ismerő autósokat sújtják az új parlamenti döntéssel

Bizonyára találkoztál már olyan szituációval, amikor a forgalmat nagy mértékben akadályozó autós mögött kellett bosszankodnod. Ezeket a helyzeteket jellemzően olyan sofőrök generálják, akik valamilyen oknál fogva nem hajlandóak tudomást venni a külvilágról. Ezek az emberek egy olyan ideális világban képzelik el a létezésüket, melyben egyedül ők használják a közutakat. A rideg valóság azonban az esetek nagy részében mással szembesíti őket, mely heves villogásban, dudálásban és mutogatásban nyilvánul meg. Ám a tükröket nem használó andalgókat sokszor még ezek a jelek sem befolyásolják abban, hogy a belső sávban 90-nel élményautózzanak.

Kamion előz autópályán

Sajnos Magyarországon nem olyanok a körülmények, hogy már csak ezzel az egy problémával kelljen a törvényhozóknak megküzdeni. Ezzel szemben Belgiumban hoztak egy olyan döntést, mely komoly szankciókkal igyekszik megoldani a KRESZ-t ismerők és nem ismerők közti konfliktust. Az új intézkedés értelmében az eddigi 58 eurós (18 ezer forint) bírság helyett 116 eurót (36 ezer forint) kell kifizetnie annak, aki tartósan a belső sávban halad anélkül, hogy előzne egy másik járművet. A második alkalommal megbüntetett autósokat pedig ideiglenes jogosítványbevonással is szankcionálhatják.

Benoit Godart, a belga közlekedésbiztonsági intézet szóvivője arra hívta fel a figyelmet, hogy a KRESZ nemcsak az autópályák középső sávjában való tartós haladást tiltja, hanem a jobbról való előzést is, amely szintén súlyos közlekedési kihágásnak számít, ráadásul a biztonságot is nagy mértékben veszélyezteti. Hozzátette azt is, hogy úgy a kettő, mint a három sávos autópályán tartósan haladni a jobb oldali, szélső sávban szabályos. A „külsőben” a lassabban haladó autók közlekednek, ezért a középső és a legbelső sáv kizárólag előzésre szolgál. Egy túlterhelt autópálya forgalma akkor gördülékeny, ha ezt a szabályt minden autós betartja, különben nem érvényesülnek az autópálya előzésre alkalmas sávjainak előnyei, és könnyen dugók alakulhatnak ki.

A magyar egy nagyon leleményes nép, így a hazai utakon a jobbról és a leállósávból előzés sem ritkaság. Ezek viszont annak ellenére, hogy fokozottan balesetveszélyes manőverek, az esetek jelentős többségében semmilyen következménnyel nem járnak. A VÉDA-rendszer többek közt a jobbra tartást sem ellenőrzi, így csak a rendőri intézkedések következtében szűrhetőek ki a „belsősávozók” és egyéb furcsa lények.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Horvát autópálya
2019. április 17.
A horvát autópályákon fix traffipaxokkal fogják kiszámolni, vajon a megengedett sebességgel haladtál-e az adott szakaszon
Elektromos hajtású vízitaxival rukkolt elő az ABB!
2018. május 16.
Futurisztikus, egyben környezetkímélő közlekedési eszköz prototípusát tesztelték a Genfi-tavon.
Budapest sávelzárás
2018. október 31.
A 9 hónapon át tartó sávlezárásokkal még valahogy együtt tudunk élni, hiszen muszáj. De az, hogy jelen helyzetben a Kossuth Lajos utcában irányonként csupán egy-egy sáv járható, az már azért több, mint fájdalmas.   
Ideges sofőr
2018. november 05.
A felújítási munkálatok a nyár elmúltával sem állnak meg, továbbra is rengeteg helyen találkozhatsz lezárásokkal és korlátozásokkal