2019. augusztus 30. | 13:47

A Mercedes-Benz kompakt szabadidő-autója a praktikum mellett most izmot is villant.

GLA, GLB, GLC, GLE, GLS… Úgy látszik a Mercedes-Benz igyekszik minden elképzelhető méretben szabadidő-autót készíteni. Igazuk is van, nincs az a kisméretű, közepes vagy batár SUV amire ma ne lehetne vásárlóerőt találni. A németek legújabb kreálmánya a GLB kompakt szabadidő-autó 2019 végén érkezik a kereskedésekbe. A kínálat csúcsa a GLB250, aminek orrában egy 221 lóerős 2,0 literes benzinmotor dolgozik. Hát persze, hogy nem elég.

Sejthető volt, hogy a gyár sportos részlegének, az AMG-nek lesz ehhez egy-két szava és nem hagyják a típust csúcsmodell nélkül. A Mercedes-AMG GLB35 lesz tehát a legerősebb verzió, melynek orrában ugyanaz a motor ketyeg, mint a GLB250 esetében, csak kicsit feljebb tornázott teljesítménnyel. Egészen pontosan 306 lóerőt és 400 Nm-t tud. Ezzel már 5,2 másodperc alatt futja a 100-at és meg sem áll a 250 km/h-nál érkező leszabályozásig. Ennyi már csak elég egy 7 személyes autónak.

Mert hiszen a GLB kérhető harmadik üléssorral is, így annak ellenére, hogy kompakt méretekkel rendelkezik, bendőjében akár 7 személy is tartózkodhat egyszerre, legálisan. Persze ilyen kialakítással nincs értékelhető csomagtér, de az ülések összehajtásával vagy kiszerelésével 5 személy hosszabb utakra is bátran elindulhat. Hangsúlyozom, ez az A-osztály padlólemezére épülő modell a GLA és a GLC közé van pozícionálva, térkihasználása tehát első osztályú.

Az erő átviteléről egy 8 fokozatú automata váltó gondoskodik és az AMG esetében alapból mind a 4 kerék hajtott a jobb tapadás érdekében esős vagy téli körülmények között. Nem hinném, hogy a kívülről szépen felcicomázott sportverzióval bárki nevezni szeretne a somogybabodi off-road fesztiválra és terepen használná az autót. Vezetési módokból nincs hiány, választható Eco, Comfort, Sport, Sport+, Slippery és Egyéni stílus is, amely testre szabható.

A nagyobb teljesítmény természetesen megkövetelt némi módosítást a futómű terén is. Az AMG kivitel alapból keményített rugókon ül és valamivel közelebb is van az aszfalthoz, mint a normál verziók, de rendelhető az autóhoz speciális AMG futómű is. Ha szemfüles vagy kiszúrhattad, hogy az autó orrán ún. Panamericana hűtőrács van, amely eddig csak a legerősebb AMG-k sajátja volt. A modell 2020-tól lesz csak elérhető, árakról egyelőre - ahogy az alapmodellek esetében sem –nincsenek információk.

A következő videóban láthatod, milyen praktikusan alakítható a kis SUV belső tere: