2020. június 25. | 12:27

A legnagyobb újdonság, hogy a modell a ráncfelvarrást követően Shooting Brake, azaz sportos kombi kivitelben is elérhető lesz majd.

A Volkswagen Passat CC és a Volkswagen CC utódjaként 2017-ben megjelent Volkswagen Arteon elérkezett modellciklusa feléhez, a 2020-as modellév második felében ennek megfelelően megújul. A kötelező ráncfelvarrás érinti a külsőt és a belteret egyaránt, a változások annak szellemében zajlanak, hogy kiemeljék a típus zászlóshajó mivoltát.

Ezúttal a megújulás nem csupán esztétikai jellegű vagy csak minimális technológiai újítással jár, hiszen a tetszetős négyajtós kupé kiegészül egy sportos kombi kivitellel is, az Arteon Shooting Brake-kel. Továbbá jön az izmos csúcsverzió, az Arteon R, a zöldek szívét pedig a kedvező fogyasztású plug-in hibrid kivitel dobogtathatja majd meg.

Ami rögtön szembetűnő, hogy a frissülő Arteon új lökhárítókat és velük együtt elöl új légbeömlőket kap, valamint az R-Line és feltehetően az R kivitel esetében a nappali menetfényeket egy hosszú LED-csík köti majd össze a hűtőrács közepén. Ezt a megoldást egyébként a többi Arteon sajnos nem kapja majd meg.  Újak a hátsó lámpák is, illetve új, 17-20 coll méretű felnik is jönnek a típushoz.

A beltérben átrajzolták és érintőgombokkal szerelték fel a kormányt, új bőrhatású műszerfal és ajtópanel-borítás jön, valamint a facelifttől alapáron jár már a műszerfal 11,7 colos digitális kijelzője. Szintén lesznek új alumínium díszítőelemek, a hangulatvilágítás immáron akár 30 különböző színárnyalattal képes elárasztani a kabint, de a retró analóg óra eltűnik a középkonzol tetejéről.

Végre az Arteon is megkapja a Passat GTE-ből már ismerős hibrid hajtásláncot. Az 1,4 literes motorra épülő, összesen 218 lóerős rendszernek köszönhetően ez a modell is jogosulttá válik a zöld rendszámra, és a vele járó előnyökre. A hagyományos benzines erőforrások 190 és 280 lóerősek lesznek, az R kivitel esetében pedig 320 lóerővel gazdálkodhat a vezető.

Marad a dízelmotor is a kínálatban, a szupertiszta erőforrások teljesítménye 150 vagy 200 lóerő lehet. Ezekhez alapáron duplakuplungos váltó kapcsolódik, az erősebbik pedig akár összkerékhajtással is kérhető lesz. A ráncfelvarrott modellek forgalmazása 2020 második felében kezdődik, de a legerősebb R változatot legkorábban majd csak 2021-ben lehet beállítani a garázsba.