2019. július 18. | 09:51

A CLA 45 AMG igencsak erős kiadás lett.

A Mercedes-AMG A 45 és CLA 45 bemutatása után a Shooting Brake CLA 45 is bemutatkozott, ezzel vált teljessé a gyártó belépőszintű izmos modellcsaládja. Ez az egyik legkecsesebb típus a kategóriájában, a sportkombi kupésan ívelő teteje megfordítja a fejeket az utcán, annyi már biztos.

A Panamericana hűtőrács és az agresszív orrkiképzés jól áll az autónak, a kombi farára pedig olyan diffúzort és kidörgőket pakoltak, hogy az ember félve áll be mögé a piros lámpához. Az egész pedig harmonikus formában tárja a nagyközönség elé, miért is vagány kategória a Shooting Brake. A beltér szintén ismerős lehet az A-osztályból és a többi modellből, ám itt a vörös varrások és fények dominálnak a sportosság jegyében. A két kijelzős óriásműszerfal még mindig a kategória csúcsát jelenti, a sportkormány pedig önmagában festménybe illő darab.

A Mercedes nem fogta vissza a sportosságot a használhatóság érdekében, a CLA 45 esetében minden az izmokról és a teljesítményről szól. A géptető alatt a világ legerősebb négyhengeres turbómotorja dolgozik két erőszinten, 387 és 416 lóerővel. Szerencsére ezt nem csak az első kereknek kell az útra vinniük, mert annak nagy valószínűséggel nem lenne jó vége. A modell ugyanis összkerékhajtással érkezik, melyben egy nyolc fokozatú duplakuplungos automata is nagy szerepet játszik.

A 0-100-as gyorsulás 4,1 másodpercet vesz igénybe, az S kivitelnél ráadásul ez az érték egy tizeddel jobb. A végsebesség természetesen 250 km/órában korlátozott, de kérésre 270 km/óra is lehet az S modell esetén. Így biztos időben oda lehet érni a csemetékkel az iskolába, tehát ez plusz pont a családi kombi szempontból.

Az új, 2020-as modell áráról és a piaci bevezetésről egyelőre nincsenek pontos információk, ám jó eséllyel a közeljövőben erre is fény derül. Van egy olyan érzésem, hogy a Mercedes szépen meg fogja kérni az árát ennek a kis izomgolyónak.