Összesen 1250 darab készül belőle.
A most bemutatott Porsche 911 Sport Classic a márka egyik leghíresebb történelmi modellje előtt tisztelegve retró ihletésű stílusjegyeket vonultat fel. Íme a stuttgarti Heritage Design kollekció legújabb tagja.
Az autó a Porsche 911 Turbo alapjaira épül. A tavaly bemutatott 911 Targa 4S Heritage Design kiadást követően ez a második a négy tervezett modell közül, amely a márka örökségét viszi tovább, ezek biztosítják, hogy a jövő generációi testközelből is megismerhessék a klasszikus formákat.
A limitált szériás autót ugyanaz a 3,7 literes, turbófeltöltős, hathengeres motor hajtja, mint a 911 Turbót. A hétfokozatú kézi sebességváltón keresztül 550 lóerő és 600 Nm nyomaték jut a hátsó tengelyre. A kerámia fékek, a sportfutómű, a 20 colos első és 21 colos hátsó, központi anyás keréktárcsák mind az alapfelszereltség részét képezik.
A modell 4,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára, a végsebessége pedig 315 km/óra. A Porsche 911 Sport Classic tömege 1570 kg, vagyis 70 kg-mal könnyebb, mint a széria 911 Turbo. A teljesítménystatisztikák tekintetében a GTS és a Turbo között helyezkedik el.
Az új jövevény egyedi fényezését a Fashion Grey fényezés ihlette, amelyet először a Porsche 356-oson lehetett látni. De igazából a jellegzetes hátsó spoiler és az 1970-es évek stílusú Fuchs könnyűfém keréktárcsák azok, amelyek a legnyilvánvalóbban összekötik az 1972-es inspirációjával, már ami a vizualitást illeti.
Összesen 1250 darab 911 Sport Classic készül, az árak az Egyesült Királyságban 209 540 fontról (aktuális árfolyamon 94 millió forintról) indulnak. A megrendeléseket 2022. április 28-tól lehet leadni, a szállítások pedig júliusban kezdődnek. Az autó jobbkormányos változata a 2022-es Goodwoodi Sebességfesztiválon debütál.
Porsche