2022. május 13. | 09:51

A cég legújabb autói lassan kezdenek túlsúlyossá válni a jelenlegi szabályok értelmében.

A modern luxusautók egyre nagyobbak és nehezebbek az új funkcióknak, a nehéz elektromos hajtásláncoknak és a hatalmas méreteknek köszönhetően. Tökéletes példa erre az új, hosszított tengelytávú Bentley Bentayga, amelynek saját tömege 2514 kilogramm, a teljes súlya (utasokkal és csomagokkal) pedig maximálisan 3250 kilogramm. Ez azonban már közel jár az európai uniós jogszabályok által a B-kategóriás jogosítvány esetében meghatározott súlyhatárhoz. Ezért a brit gyártó szabálymódosítást sürget, hogy vásárlói a jövőben is vezethessék az új Bentley-ket.

A most leleplezett Bentayga EWB bemutatója során a cég egyik vezetője a CarSales weboldalnak nyilatkozva megerősítette, hogy a Volkswagen-csoport az Európai Bizottsággal tárgyal annak érdekében, hogy magasabb súlyhatárokat állapítsanak meg a járművezetők számára a kontinensen.

Bentley Bentayga EWB
Kép: Bentley

Chris Cole, a Bentayga termékigazgatója elmondta, változásra van szükség a jogosítványok tekintetében. A jelenlegi technológiának köszönhetően a személyautók össztömege hamarosan el fogja érni az Európában megengedett felső súlyhatárt. Ezzel kapcsolatban a cég már megkezdte a tárgyalásokat a szabályalkotókkal az esetleges változtatásokról.

Úgy tűnik, a Bentley más álláspontot képvisel, mint a BMW. Christoph Fagschlunger, az új 7-es széria projektmenedzsere szerintaz új autók ennél már nem igazán lesznek nehezebbek. A bajor márka két legnehezebb autója az i7-es (2640 kg) és az X7-es (2480 kg), Fagschlunger pedig úgy látja, a személyautók tömegét tekintve nagyjából ez a szint jelenti a plafont.

BMW i7
Kép: BMW

Cole szerint a szabályozás célja, hogy arra sarkallja a gyártókat, hogy minél könnyebb autókat készítsenek az üzemanyaghatékonyság érdekében. A szakember úgy látja, ez az elektromos járművek esetében azonban már nem annyira releváns.

Nyitókép: Bentley