Az utóbbi időben több, a gyártó által kiadott álcázott fotón is láthattuk az új 7-es szériát, a BMW nagy durranásra készült a G70-es, hetedik generációs limuzin esetében. A legnagyobb újdonságot a tisztán elektromos i7 kivitel jelenti, amely a csúcsmodell a kínálatban, így a hangsúly is ezen a verzión volt a bemutatón. Olyannyira, hogy az egész prezentáció az i7-ről szólt, a belső égésű motoros kivitelekről egyetlen szó sem esett, azokkal kapcsolatban a sajtóanyagból lehetett tájékozódni.

BMW i7
Kép: BMW

Külsőre illeszkedik a BMW jelenelgi márkaarculatába, az X7-esen látott orrkialakítás köszön vissza itt is. Osztott első fényszórók Crystal headlights technológiával, és világító gigavesék középen. Az új 7-es 5391 mm hosszú, 1950 mm széles és 1544 mm magas, a tengelytávja pedig 3215 mm. A fordulóköre 13,1 méter, de aktív összkerékkormányással 12,3-ra csökken, a csomagtér pedig 500 literes.

BMW i7
Kép: BMW

BMW i7
Kép: BMW

Telefonról vezérelhető, magától nyíló ajtón szállhat be a sofőr, belül pedig összesűrítettek mindent a bajorok, amit jelenleg kínálni tudnak. Elöl egy hatalmas, ívelt kijelző található, amelyen mondjuk az autó töltése közben akár filmeket vagy a YouTube-ot is lehet nézni. A kasmír és bőr borítás már alapvetőnek mondható ezen a szinten, az pedig szintén mai tendencia, hogy szinte az összes fizikai gombot eltüntették az utastérből.

BMW i7
Kép: BMW

Hátul természetesen fejedelmi kényelem várja az utasokat, a tetőről lenyíló, 31 colos, 8K gigakijelző pedig igazi moziélményt nyújt a 30 hangszórós Bowers&Wilkins hangrendszerrel. Hármas szintű önvezetésre is képes a modell, így egy ideig a kormányt sem kell majd fogni benne (azokban az országokban, ahol engedélyezik). Az iDrive 8 rendszer rengeteg lehetőséget biztosít, többféle személyes profilt is létre lehet hozni hangulattól függően.

BMW i7
Kép: BMW

BMW i7
Kép: BMW

A tisztán elektromos i7 xDrive60 modell két elektromotorral rendelkezik, az összteljesítmény 400 kW (544 LE), a maximális forgatónyomaték pedig 745 Nm. A végsebesség 240 km/órában limitált, a 0-100-as sprinthez pedig 4,7 másodpercre van szüksége. A WLTP ciklus szerint 590-625 km közti hatótávolság várható a padlóba épített, 101,7 kilowattórás akkucsomagnak köszönhetően.

BMW i7
Ez gondoskodik az i7 xDrive60 hajtásáról (Kép: BMW)

Jelenleg nincs külön elektromos platformja a gyártónak ebben a méretosztályban, így ez is a CLAR architektúrára épül. DC töltéssel 195 kilowattal lehet táplálni, így 10 perc alatt 170 kilométernyi hatótávra tehetünk szert. Alapfelszereltség a légrugós adaptív futómű, természetesen elöl és hátul is független a felfüggesztés. Biztonság terén is mindent bevetettek, végtelen légzsák, radar és kamera őrzi az utasokat.

A 740d kivitel 2023 tavaszán érkezik a tervek szerint, a 3,0 literes, hathengeres gázolajos egy 48V-os mild-hibrid rendszerrel egészül ki. Nyolcfokozatú Steptronic váltó segít átvinni a 300 lóerőt és a 670 Nm-t az aszfaltra. Ennek a modellnek a százas gyorsulásához 6,3 másodperc szükséges, végsebességét 250 km/órára korlátozták.

BMW motor
A hathengeres dízelmotor (Kép: BMW)

A 750e kivitel szintén jövőre érkezik, ebben egy 3,0 literes benzinmotor dolgozik plug-in hibrid rendszerben legfeljebb 490 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal. A belső égésű motor 310, míg az elektromotor 200 lóval járul hozzá az összteljesítményhez. 4,9 másodperc alatt van százon, végsebessége a 750e-nek is 250 km/óra. A WLTP mérési ciklus szerint akár 89 kilométert is megtehet tisztán elektromos üzemmódban.

BMW motor
A hathengeres benzinmotor (Kép: BMW)

Az M760e kivitel is plug-in rendszerű, ám itt 571 lóerő és 800 Nm áll rendelkezésre. A 0-100 itt 4,3 szekundum alatt van meg, a villanyos hatótáv pedig legfeljebb 84 km. A sima 760i a V8-as motorral nem lesz elérhető Európában, V12-esről pedig szó sincs. Később érkezik még az i7 M70 csúcskivitel, amely 600 lóval és 1000 Nm-rel kecsegtet, ezek mellé 4 másodperc alatti nulla-száz társul majd.

BMW M760e
Íme, az M760e (Kép: BMW)