2022. április 13. | 10:20

A paletta csúcsán a BMW új, V8-as benzinmotorja foglal helyet.

Új dizájnnal, motorokkal és technológiával érkezik a ráncfelvarráson átesett, 2023-as BMW X7.

BMW X7
Fotó: BMW

A német autógyártó legnagyobb és legkelendőbb SUV-ja öt évnyi piaci jelenlét után esett át a frissítésen. Rögtön szembetűnik a merészebb dizájn, az autó orr-része átalakult, a kettéosztott fényszóró-technológia ennél a modellnél mutatkozik be. A kettős világítási elrendezés ezentúl az alapfelszereltség részét képezi, az elektromos i7-es és 7-es sorozatú szedánokba, valamint az XM hibrid crossoverbe is bekerül.

BMW X7
Fotó: BMW
BMW X7
Fotó: BMW

Az új X7-esen a LED-es menetfények a motorháztető vonalának közelében helyezkednek el, míg a fényszórók lejjebb, a lökhárítón találhatók. Ezen túlmenően az xDrive40i alul ezüstösen csillogó díszléceket visel, amelyek a lökhárító aljából emelkednek ki. A krómkeretben elhelyezett hűtőrács sötétebb lamellákat kapott. A sportosabb X7 M60i elhagyja a krómot, és helyette fényes fekete fényezést kap, a hűtőrács bal oldalán pedig egy „M” jelvény bújik meg.

Hűtőrács
Fotó: BMW

A vásárlók a BMW M 50 Years emblémával is választhatják X7-esüket, amelyhez – a gyártó történetében először – akár 23 colos kerekek is rendelhetők. Az alapmodell (xDrive40i) 21 colos kerekeket használ, az M60i 22 colos könnyűfém keréktárcsákon gördül, a csúcsmodell pedig 23 colos BMW Individual könnyűfém keréktárcsákkal is elérhető.

Felni
Fotó: BMW

A motorpaletta csúcsán a BMW új, 4,4 literes, V8-as benzinmotorja foglal helyet, a TwinPower Turbo technológia 530 lóerő maximális teljesítményt és 750 Nm csúcs forgatónyomatékot garantál. A ráncfelvarrott X7-ben debütál a soros hathengeres benzinmotor legújabb generációja: az új motor 47 lóerővel erősebb az elődjénél, így az összteljesítmény 380 lóerő és 520 Nm csúcs forgatónyomaték lett.

V8
Fotó: BMW

Az M60i modell álló helyzetből indulva 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. Az Alpina XB7 számára kifejlesztett, ikerturbós V8-as 630 lóerőt teljesít, az autó végsebessége 290 km/óra. Az új X7 egy nyolcfokozatú automata sebességváltóval rendelkezik, amelyhez launch control funkció is tartozik. Az motorok közös eleme az automata váltóba integrált mild-hibrid technológia: a 48V kapacitású indítógenerátor 12 lóerő többlet-teljesítményt generál.

A BMW X7 utastere
Fotó: BMW

Az utastérben a BMW legújabb iDrive 8 infotainment rendszere található. A 12,3 colos digitális műszeregységből és a 14,9 colos érintőképernyőből álló ívelt kijelző mögé rejtett iDrive 8 most először kerül egy benzinmotoros BMW-be. Az iDrive 8 eddig csak az elektromos iX és i4 modellekhez volt elérhető. Az alapfelszereltséghez ezen kívül a négyzónás automata klíma, a panoráma üvegtető, a prémium zenerendszer, a két első komfortülés, a váltófülekkel felszerelt, bőrözött sportkormány és a vezeték nélküli okostelefon-töltést kínáló tálca is hozzátartozik.

Digitális műszerfal
Fotó: BMW
BMW X7
Fotó: BMW

Természetesen az új X7-est is telepakolták a legmodernebb vezetéstámogató rendszerekkel, a a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning) mellett a parkolóasszisztens (Parking Assistant) és a tolatási segédlet (Reversing Assistant) sem hiányozhat a kínálatból.

BMW SUV-t vásárolnál? Ne habozz tovább, és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben!

BMW

Motor1