2021. január 08. | 09:55

A Toyota azt állítja, semmi rosszat nem tettek.

Túl veszélyesnek nyilvánította az ausztrál médiahatóság az új Toyota Yarist népszerűsítő reklámfilmet. A történet három testvérről – közülük az egyik férfi – szól, akik a szüleik 30. házassági évfordulójára igyekeznek odaérni. A férfi éppen egy Toyota Celica szerelésébe van nyakig belemerülve, majd a szerszámokat eldobva a GR Yarisba pattan, nehogy elkéssen a találkozóról. Mivel késésben van, nagy sebeséggel áll ki a garázsból, és útja során is nyomnia kell a gázpedált. A jelek szerint ezek a jelenetek verték ki a biztosítékot a hatóságoknál, az indoklás szerint ugyanis

„a megengedett sebesség túllépésére bíztatja az embereket, ami nagyon veszélyes”.

A Toyotának nincs más választása, mint változtatni a reklámon, amennyiben szeretnék azt a helyi médiacsatornákon leadni. Ausztrália legnépszerűbb autógyártója komolyan veszi a panaszokat, ám nem ért egyet a határozattal. A vállalat által kiadott hivatalos reakcióban az szerepel, hogy szerintük a reklám nem sért semmilyen törvényi szabályozást. Kattints ide, ha nem indul a videó a lenti lejátszóban!

A Car Expert értesülései szerint az ausztrál Hirdetési Szabványok Hatósága megvizsgálta a kifogásolt reklámot, és arra jutottak, hogy az senkit nem bíztat a gyorshajtásra. Amikor azonban a GR Yaris kiszáguld a garázsból, az kimeríti a nem biztonságos vezetés fogalmát.

2014-ben az Egyesült Királyságban történt hasonló eset. Az akkoriban kifogásolt Toyota Yaris reklámban az emberek vezetés közben táncoltak és énekeltek, miközben Bruno Mars népszerű slágere, az igencsak fülbemászó Locked Out Of Heaven szólt a háttérben. A döntéshozók szerint ez veszélyes, ilyen cselekedetet nem szabad promótálni a médiában.

Szerinted helyesen döntött a hatóság, vagy kissé túlreagálták a kérdést?