2021-ig biztosan van ideje felkészülni a Teslának a megmérettetésekre. Az elektromos i4 szedán a Model 3 domináns versenytársának ígérkezik!
Úgy tűnik lassacskán már tényleg minden autógyártónak lesz egy „Tesla fightere”. Akarom mondani egy elektromos autója, amelyeknek ha igazán precízen dolgozzák ki a hajtásláncát, talán még kihívhatnak néhány Tesla-variánst egy párbajra.
Az autóról képeket ide kattintva találsz.
Persze, lehet a Teslát lehúzni, meg nem szeretni, de ha belegondolsz, valójában nincs olyan autómárka a piacon, amely évtizedek alatt akkora hatást gyakorolt volna az autóiparra, mint ahogyan tette azt rövid időn belül a Tesla.
A BMW i4 arányaiban leginkább a Model 3-hoz hasonlítható. Tradicionálisan az i3-at követi, azt a járművet, amit sokan kedveltek, nem véletlenül volt 2017-ben a második legnépszerűbb elektromos autó Európa-szerte.
Az i4 2019 áprilisában volt először látható, akkortájt esett tesztelések áldozatává. Sajnos a frissen készült képek alapján sem lehet több mindent megállapítani a járműről, mint tavasszal, de mindig érdekes azt nézni, mit csinál a gyártó az elkészült prototípussal a hivatalos bemutató előtt.
Az áprilisi fotósorozathoz képest, ami elsőre szembetűnő, az a téli abroncsok hiánya. Nem igazán lősz mellé azzal a gondolattal, hogy az i4 hasonlít a 4-es sorozat Gran Coupe-ra, viszont az orrész és a tetővonal biztosan különbözni fog!
Az i4 szedán CLAR architektúrája lehetővé teszi a benzines, gázolajos, plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtásrendszerek integrálását. Korábbi jelentések szerint a sorozatgyártású modellekből 60 és 80 kWh-s akkupakkal szerelt kivitelek érkeznek.
Az elektromotorok számától függően (egy vagy kettő) készül belőle AWD és RWD, azaz összkerekes és hátsókerekes verzió is. Álló helyzetből nagyjából 4 másodperc alatt éri el a 100-at, a Model 3-nak ez csaknem 5 másodpercbe telik.
A tisztán elektromos BMW i4-re még várni kell, remélhetőleg a 2021-es Frankfurti Autószalonon be is mutatják a gépezetet!