2019. január 29. | 17:22

A BMW i4 végre egy normálisan kinéző elektromos coupé lesz a jelek szerint

Az elektromos autóknak hajlamosak el… rontani a formáját. Mintha megpróbálnák a legújabb science-fictionben található járműveket legyártani a jelen kornak, de ez nem túl igényesen sikerül. Oké, kimondom, mintha egy óccó műanyag játékszert dobnának piacra, aminek az alján épphogy nem kezded el keresni a Made in China-feliratot. Bocs, ha ezzel bárkit megbántok, de túl sok elektromos autót nem láttam még, amit szépnek lehetne nevezni.

És ez sokszor a BMW háza táján is így van. Talán az egyetlen, küllemre elfogadható ilyen autójuk, az i8, de már itt is egy kicsit csalnom kellett, hiszen hiába elektromos, ha közben egy háromhengeres hatótávnövelő motor is dolgozik benne.

De az iVision Dynamics-re is ha ránézel, egész egyszerűen nem az az első, ami beugrik róla, hogy egy normális autó, csak elektromos motorokkal. És bár tudom, a szépség relatív, de a Vision iNext se egy szépségverseny-győztes, az i3-at se a formájáért szeretik az emberek.

És itt jön a képbe az i4, az i8 kistestvérének szánt coupé. Ahogy azt már említettem, az i8 formájával nincs bajom, hiába futurisztikus, de nem gagyi ránézésre. Az i4-ről kikerült kémfotók alapján viszont az új coupé sokkal közelebb áll majd a „normális” BMW-modellekhez külsőre.

Erről 2018-ban Adrian van Hooydonk, a BMW vezető dizájnere is beszélt, hogy a jövő elektromos BMW-modelljei sokkal jobban fognak hasonlítani külsőre a belsőégésű társaikhoz. Talán ők is felismerték, hogy ez az út járhatóbb, minthogy futurisztikus, de elrontott formákkal kísérletezgessenek.

A lencsevégre kapott autó külseje akár a 4-es Gran Coupé is lehetne, az álcamatricázás miatt a hűtőrácsokról se lehet éppenséggel megmondani, hogy elektromos autó-e vagy sem. Viszont az oldalán ott szerepel az „Elektromos Teszt Jármű”-felirat, ami nem hagy kétséget afelől, hogy itt nem egy 4-es Gran Coupéról van szó. Plusz, ha jobban megnézed, a kipufogók is csak dísznek vannak felrakva, megtévesztés céljából.

Az i4 2021-ig biztosan nem fog megjelenni a piacon és még hónapoknak kell majd eltelnie, mielőtt a nagyközönség is láthatná az új, elektromos bajor coupét. Ki tudja, talán az idei Frankfurti Autószalonon már álcamatrica nélkül is megnézheted!