2018. december 04. | 14:49

Persze a kérdés csak elméleti, a BMW i8 rendőrautó csak tanulmányként létezik, de elég mutatósra sikerült

Ha Magyarországon nem is, de a világ számos pontján szolgálnak különleges autók a rendőrség kötelékében. Japánban a Nissan egy GT-R-t ajándékozott a kopóknak, az USA-ban egy sheriff egy Dodge Charger Hellcattel üldözi a bűnelkövetőket, az olaszoknál Ferrari 458 Spidert is lehet találni a kötelékben. Az olaszoknál külön intézmény a rendőrség mellett a csendőrség, ott egy Lotus Evora S is megfordult már. Persze, ha Dubajt említeném, akkor az akár egy külön cikket is érdemelne, hiszen ott van minden: McLaren MP4-12C, Aston Martin One-77, Ferrari FF, Lamborghini Aventador és a sor még mindig nem teljes.

Hanem most a németek döntöttek úgy, hogy újítanak a rendőrségi flottán, ugyanis az AC Shcnitzer átdolgozta egy kicsit a BMW i8-at, hogy jobban tudja teljesíteni a feladatát az utakon. Az átmatricázáson és villogón kívül 2 centivel lejjebb ültették, hogy csökkenjen a légellenállása és nőjön a kanyarstabilitása a gyári i8-hoz képest.

Persze az elmaradhatatlan fogyókúra se hiányozhatott, az AC Schnitzer AC1 21 colos kerekei egyenként 4,4 kilóval kevesebbet nyomnak, amikre elöl 245/35-ös, hátul 285/30-as gumik kerültek. Emellé betársulnak az egyedi szénszálas kiegészítők, mint a 3-részes diffúzor, „verseny” spoiler, oldalszoknyák.

Plug-in hibrid hajtáslánccal rendelkezik, a belsőégésű motor egy 1.5 literes háromhengeres (tudom, hogy ez elég rosszul hangzik) 228 lóerős, 320 Nm nyomatékot ad le, amit egy hatsebességes Septronic váltón keresztül juttat el a hátsó kerekekhez. Ehhez a részéhez nemigazán nyúltak a németek, hanem az elektromos részéhez annál inkább! 2 elektromos motor hajtja az első kerekeket, 141 lóerővel, amihez egy 2 fokozatú automata váltó társul. Az akkumulátorokat lecserélték, a 335 Voltos akksi a korábbi 20 Ah-ból 34 Ah lett, valamint a 7,1 kWh-ról nőtt a teljesítményük.

A kombinált teljesítménye a motoroknak így 369 lóerő lett, ami elég ahhoz, hogy 4,4 másodperc alatt gyorsítsa fel az autót 100 km/h-ra, a végsebessége 250 km/h-ra van elektronikusan korlátozva.

A németeknél már hagyomány a különleges rendőrautó elkészítése, 2005 óta minden évben bemutatnak 1-1 tanulmány rendőrautót, amit az Esseni Autószalonon állítanak ki, így nem valószínű, hogy le fog villogni az Autobahnon egy ilyen. De megnézném, ahogy egy ilyet összetörnek egy Cobra 11 részben! Vagy csak szimplán küldjék Magyarországra!