2019. január 02. | 14:15

A modell az i8-ra épül majd, de kétszer olyan erős lesz

A bajor gyártó komolyan veszi az új sportkocsi fejlesztését, mellyel a McLaren 570S-t szeretnék megszorongatni. A BMW friss típusa az i8-hoz hasonlóan hibrid hajtásláncot kap, melybe minden jelenlegi tudásukat belesűrítik, legyen szó az elektromos rendszerről, a könnyű karbonszálas karosszériáról vagy az újfajta anyagok felhasználásáról.

Jelenleg az i8 jelenti a BMW-nél a hibrid sportautók csúcsát, míg a 8-as sorozat az izmos GT szerepét tölti be. A gyártó szerint az új modell nem az i8 közvetlen utódja lesz, de annak alapjaira építik a koncepciót. A jelenlegi hibridnél jóval nagyobb teljesítménnyel rendelkezik majd, és az árkategória is ehhez mérten változik az M Performance részleg legújabb típusánál.

„Egy járműmérnök élete nem telhet el úgy, hogy legalább egyszer ne fejlesszen sportautót. A BMW jelenlegi tervezőcsapatának most jött el ez az idő, a lehetőséget pedig az elektromos technológia felhasználása adja. Ha megvannak az elektromos hajtáselemek, a könnyű karbonszálas váz és a még mindig erős BMW motorjaink, akkor ezek okos kombinációjával egy igazán jó, nagy teljesítményű szupersportautót készíthetünk.” – mondta Klaus Fröhlich, a gyártó fejlesztésért felelős vezetője.

A 2020 után érkező szupersportautók mind hibrid hajtáslánccal dolgoznak majd, legyen szó Ferrari vagy McLaren modellekről. A BMW új járművének érkezése 2023-ra várható, melyben egy hathengeres benzinmotorral dolgozik majd együtt az elektromotor. A futómű nagyban hasonlít majd az i8 alatt található rendszerre, az összteljesítmény pedig 700 lóerő körüli lesz. Azt is elmondta a BMW, hogy az új generációs elektromotorjaik 200 lóerő felett produkálnak majd néhány éven belül, a jelenlegi 143 helyett.

Az új BMW limitált példányszámban készül, mellyel igyekeznek növelni a modell exkluzivitását. Fröhlich azt is elmondta, hogy a jövőben az összes M jelzésű modell részben vagy teljesen elektromos hajtást kap, azonban nagyon óvatosak lesznek az új technológia alkalmazásával, hiszen a híresen jó vezethetőséget nem szeretnék elveszteni a súlyos akkucsomagok beépítésével. Az összes BMW platform alkalmas lesz elektromos és a hibrid rendszerek felhasználására, mely nagyban megkönnyíti a tervezési folyamatot.