2022. április 04. | 11:06

Áprilisban talán már javulhat a termelés volumene.

Az LMC Automotive becslése szerint a tervezettnél mintegy 150 000 járművel kevesebbet gyártottak márciusban a német autógyártók a többek közt az orosz-ukrán háborúból is eredő ellátási nehézségek miatt.

A Volkswagen, a Mercedes-Benz és a BMW németországi üzemei extrém módon megsínylették az ellátási láncok működésében bekövetkezett rendkívüli fennakadásokat. Ennek oka, hogy az ország közel van Ukrajnához, és a kábelkötegek, kábelek és egyéb alkatrészek tekintetében nagyban függnek is tőle, magyarázta Jeff Schuster, az LMC globális járműipari előrejelzésért felelős elnöke.

Audi Q4 e-tron gyártása
Fotó: Audi

Néhány ukrán beszállítónak sikerült tovább működnie a háború alatt, de az ország orosz megszállása miatt sok autógyártó egész márciusban nem jutott hozzá a szükséges alkatrészekhez. A jó hír az, hogy néhány beszállító még mindig működik, és néhányan újraindították a tevékenységüket, tette hozzá Schuster.

Leginkább a VW-csoportot sújtották az ellátási lánc zavarai. Az LMC becslése szerint márciusban három VW-gyárban is több mint 20 000 járművel kevesebb készült el a márciusi termelési ütemtervhez képest. Schuster arra figyelmeztetett, hogy a háborús bizonytalanságok közepette nehéz jóslatokba bocsátkozni, de az LMC várakozásai szerint a német autógyártók áprilisi termelési szintje jobban alakul, mint a márciusi.

Az autógyártók gyorsan találtak új forrásokat, a létfontosságú alkatrészeket más kelet-európai országokból, köztük Romániából és Magyarországról, vagy éppen Európán kívülről kezdték el beszerezni. A beszállító láncok átszervezése logisztikailag nagy kihívást jelent, nem kevés időbe telik az átállás egy új szisztémára. Amit Schuster figyelemre méltónak talál az iparágban, az az, hogy mennyire rugalmas és milyen gyorsan alkalmazkodik a kialakult helyzethez.

A legújabb hírek szerint az alkatrészhiányból kifolyólag a Mercedes ismét csökkenti a termelést az egyik legfontosabb üzemében, ahol a márka zászlóshajói, az S-osztály, az EQS és az E-osztály készül. Schuster szavaiból arra lehet következtetni, hogy a gondok enyhülhetnek április folyamán, így talán Sindelfingenben is fellendülhet hamarosan a termelés volumene.

Nyitókép forrása: Audi